فوتبال اروپا

فوتبال اروپا

در مسابقات این هفته فوتبال در لیگ‌های مطرح اروپایی، آمار و نتایجی ثبت شد که نگاهی به آن می‌اندازیم:
منچسترسیتی این هفته با نتیجه عجیب 5 بر 2 مقابل لسترسیتی شکست خورد. این برای اولین‌بار است که پپ گواردیولا در 686بازی دوران مربیگری خود، در یک بازی 5 گل دریافت می‌کند. همچنین برای اولین بار است که سیتیزن‌ها در 438 بازی قبلی خود در ورزشگاه اتحاد، پنج گل دریافت می‌کنند.
از فصل 14-2013، الکساندر لاکازت دومین بازیکن آرسنال است که در سه بازی ابتدایی لیگ‌برتر گلزنی می‌کند. در آن فصل، اولیور ژیرو فرانسوی چنین آماری از خودش ثبت کرده بود.
لسترسیتی هر سه بازی ابتدایی این فصل خود را پیروز شده و حالا در صدر جدول است. این برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه است که چنین نتیجه‌ای به دست می‌آید.
سادیو مانه به یک رکورد جالب مقابل آرسنال رسیده است. این مهاجم سنگالی در پنج بازی قبلی لیورپول در آنفیلد، چهار بار دروازه توپچی‌ها را باز کرده است.
هری کین، کاپیتان تاتنهام تا اینجای فصل 5 پاس گل به هم تیمی‌هایش داده است. این آمار از آن جهت مهم است که بدانیم که او قبل از این در 55 بازی قبلی خود در لیگ، پنج پاس گل داده بود.
جیمی واردی با سه گلی که وارد دروازه من‌سیتی کرد، تعداد گل‌هایش مقابل تیم تحت هدایت پپ را به 6 رساند. تا به حال هیچ بازیکنی نتوانسته این تعداد گل به تیم‌های گواردیولا بزند.
آنسو فاتی این روزها ستاره بارسلوناست زیرا در 9 بازی اخیر این تیم، 7 گل به ثمر رسانده است. همچنین این بازیکن با 17 سال و 332 روز، جوانترین بازیکن بین پنج لیگ معتبر اروپایی است که از ابتدای فصل گذشته تا به امروز 10 گل به ثمر رسانده است.
شکست 4 بر صفر ولورهمپتون مقابل وستهام در واقع سخت‌ترین باخت این تیم طی هشت فصل گذشته به حساب می‌آید. آخرین شکست سنگین گرگ‌ها به 8‌فصل پیش بر می‌گردد که مقابل منچستر با 5‌گل بازی را واگذار کردند.
دیوگو ژوتا سومین گل لیورپول مقابل آرسنال را به ثمر رساند تا سیزدهمین بازیکن تاریخ این باشگاه شود که در اولین بازی‌اش گلزنی می‌کند . او همچنین بعد از سادیو مانه، دومین بازیکن لیورپول است که در اولین بازی‌اش به آرسنال گل می‌زند.
از ابتدای فصل گذشته سری A تا امروز، 13 پنالتی به ضرر یوونتوس گرفته شده که از این جهت در بین تیم‌های ایتالیایی رکورددار است.
لیدز با هدایت مارچلو بیلسای دوست‌داشتنی در 17 بازی قبلی خود، 14 بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. آنها در این مدت 11 بازی را هم کلین‌شیت کرده‌اند.
آث میلان این روزها با پیولی، اوضاع خوبی دارد. این تیم در 17 بازی قبلی خود اصلا شکست نخورده است. آخرین باری که چنین رکوردی ثبت شد، سال 1996 بود که فابیو کاپلو روی نیمکت این تیم می‌نشست.
لیونل مسی با گلزنی مقابل ویارئال، به چهارمین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که در 17 فصل متوالی گلزنی می‌کند. پیش از او آگوستین پیرو، کارلوس آلونسو و سرخیو راموس به این رکورد رسیده بودند.
از آغاز فصل گذشته لیگ‌برتر تا به امروز، چلسی در بازی‌های خارج از خانه 42 گل خورده است که از این حیث بین تمام تیم‌های انگلیسی در صدر است.
ریاض محرز در بازی شماره 200 خود مقابل لستر در لیگ‌برتر، پنجاه و هشتمین گلش را به ثمر رساند.
کریستیانو رونالدو با دو گلی که در بازی مقابل رم به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش در بازی‌های باشگاهی اروپا را به عدد 450 رساند.