قرار بود سری دوم «مینو» هم ساخته شود

قرار بود سری دوم «مینو» هم ساخته شود


شیوا ابراهیمی، بازیگری در تلویزیون را با سریال «كهنه‌سوار» اكبر خواجویی آغاز كرد و در ادامه در مجموعه‌هایی همچون مسافر، باران عشق، زیر هشت، پرده‌نشین، خانواده دكتر ماهان و برادرجان به ایفای نقش پرداخت. ابراهیمی در سریال «مینو» ایفاگر نقش رعناست كه به‌تازگی بازپخش آن از شبكه آی‌فیلم پایان یافته است. زن جوانی كه در زندگی شخصی و در مواجهه با همسرش با مشكلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌كند و در عین حال، مراقب و غمخوار برادرش رضا نیز هست.
به‌بهانه پخش سریال مینو از این شبكه كه مورد توجه بینندگان تلویزیون قرار گرفت، شبكه آی‌فیلم گفت‌وگویی داشته است با شیوا ابراهیمی، بازیگر نقش رعنا در این مجموعه نمایشی جذاب و دیدنی، كه پیش‌روی شماست.
شیوا ابراهیمی درباره شخصیت «رعنا»ی سریال مینو و این‌كه اغلب به او صفت «مظلوم» داده می‌شود، می‌گوید: لطفا صفت مظلوم را از روی این شخصیت بردارید. مظلوم صفت‌ خوبی نیست و به نظرم رعنا اصلا مظلومیتی ندارد. رعنا در برابر ظلم‌هایی كه شوهرش در حق او روا می‌دارد، ساكت نمی‌نشیند و واكنش‌هایی نشان می‌دهد. رعنا برای من نقش خیلی خوبی بود. خودم كلیت فیلمنامه را دوست داشتم. ضمنا با این كه اولین همكاری‌ام با آقای پوروزیری بود، اما به نظرم كارگردان خیلی همراه و كاربلدی هستند. بازی در سریال مینو تجربه فوق‌‌العاده‌ای بود. از ابتدا كه فیلمنامه را خواندم رعنا را خیلی دوست داشتم. با كارگردانان و نویسندگان خیلی در مورد این شخصیت صحبت كردم و از آنچه در نهایت از شخصیت رعنا دیده شد خیلی خوشحال و راضی هستم.

او اعتقاد دارد رعنا با وجود مشكلاتی كه در زندگی شخصی و به‌خصوص با شوهرش مواجه است، در عین حال غمخوار مشكلات دیگران و به‌خصوص رضا نیز هست. به عبارت بهتر، رعنا سنگ صبور خانواده و اطرافیانش است.
ابراهیمی می‌افزاید: به هر حال یك عده آدم دور هم جمع شده و خانواده‌ای را تشكیل داده‌اند، طبیعی است كه اوضاع در هر خانواده‌ای همیشه بر وفق مراد نباشد. انسانیت ایجاب می‌‌كند كه افراد یك خانواده در زمان سختی‌ها به كمك هم بیایند. این خانواده هم در یك برهه خاص زمانی یعنی شروع جنگ تحمیلی به مشكلاتی برمی‌خورند و طبیعی است كه رعنا به‌عنوان دختر و خواهر اعضای این خانواده به كمك آنها بیاید. هر كسی جای رعنا بود همین همراهی‌ها را با خانواده‌اش داشت. نه فقط رعنا بلكه بقیه اعضای خانواده ازجمله پدر و مادرش هم همین كار را می‌‌كنند. برای مخاطب شاید این سؤال مطرح باشد كه چرا رضا لهجه جنوبی داشت، اما رعنا نه؟ شیوا ابراهیمی در این‌باره توضیح می‌دهد: رعنا هم لهجه دارد، اما غلظت آن در رضا شدیدتر است.
متاسفانه ما این مشكل را در سریال‌ها داریم كه بعضی از بازیگران لهجه می‌‌گیرند و برخی دیگر نه. نظر شخصی من این است كه باید پیش از شروع تصویربرداری به یك اجماع جمعی رسید. باید مشخص كرد كه یا همه اعضای خانواده لهجه داشته باشند یا هیچ‌كدام نداشته باشند. این مشكلات را باید حل كرد. من برای رعنا به‌عنوان دختر خانواده یك لحن گذاشتم، اما لهجه غلیظ جنوبی را كار نكردم. ضمن این‌كه، در آن سال‌ها اكثر پسربچه‌ها از صبح تا شب در كوچه و خیابان بودند و طبیعی است كه رضا از لهجه دوستانش تأثیر گرفته باشد. آقای پاك‌نیت یك جاهایی لهجه شیرازی در سریال داشتند.
درباره بازخوردی كه این بازیگر از سوی مخاطبان خود در زمان پخش اولیه سریال گرفته نیز «رعنا»ی مینو اظهار می‌كند: جزئیات را به‌خوبی یاد ندارم، اما خاطرم هست كه خیلی‌ها سریال را دوست داشتند. در مورد پایان‌بندی همه سریال‌ها معمولا اختلاف‌نظر وجود دارد و بعضی‌ها گلایه می‌كنند كه چرا سریال این‌گونه به پایان رسید. در مورد سریال مینو هم قرار بود فصل دومی ساخته شود كه البته به من دیگر خیلی مربوط نمی‌‌شود، چرا كه شخصیت رعنا در میانه سریال شهید می‌‌شود. شاید پایان این شكلی سریال مینو هم به‌دلیل این ملاحظه بود كه قرار است سری دوم هم در ادامه آن ساخته شود.