حداكثر قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌كننده تعیین شد

حداكثر قیمت گوشت قرمز برای مصرف‌كننده تعیین شد


عباس قبادی گفت: قیمت تمام شده تولید گوشت گوساله حدود 99 هزار تومان است و در نقاط مختلف كشور قیمت عرضه گوشت قرمز برای مصرف‌كننده نیز متفاوت است. وی با بیان این‌كه وضعیت تولید گوشت قرمز مساعد است، افزود: برای تنظیم بازار گوشت قرمز مقرر شده بود كه توزیع گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار شهرداری انجام شود به این ترتیب كه میادین مكان‌هایی را برای توزیع گوشت قرمز در اختیار توزیع‌كننده با اجاره‌بهای پایین یا به صورت رایگان قرار دهند كه ظاهرا این موضوع مورد استقبال توزیع‌كنندگان گوشت قرمز قرار نگرفته است.
وی بیان كرد: پیگیری‌های لازم برای توزیع گوشت از طریق میادین میوه و تره‌بار انجام خواهد شد تا از روز شنبه گوشت قرمز در این میادین با قیمت تمام شده به علاوه 10 تا 15 هزار تومان سود توزیع شود.
وی با بیان این‌كه گوشت قرمز مشمول قیمت‌گذاری نیست، تصریح كرد: با توافقی كه بین شركت پشتیبانی امور دام و تولید‌كنندگان دام سنگین حاصل شده‌است مقرر شد این شركت ذخایر استراتژیك خود را از تولیدات داخلی خریداری و تامین كند و همچنین دام خریداری و كشتار كند تا در میادین میوه و تره‌بار برای عرضه توزیع شود.
وی با بیان این‌كه قیمت گوشت قرمز مشمول قیمت‌گذاری نیست و وزارت جهاد اعتقادی به قیمت‌گذاری این محصول ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین 120 تا 140 هزار تومان است و بیش از این قیمت، گران فروشی محسوب می‌‌شود.‌/ فارس