جنگ  راه ‌راه‌ ها

یووه - بارسا؛ مهم‌ترین بازی‌ امشب در آلیانز تورین

جنگ راه ‌راه‌ ها

چلسی مهمان کراسنودار روسیه است، دورتموند با زنیتی بازی می کند که سردار آزمون را در ترکیب خود ندارد، لاتزیو در بلژیک به مصاف کلوب بروژ می‌رود، پاریس با ستاره‌هایش مهمان باشاک شهیر ترکیه است و البته منچستریونایتد در اولدترافورد با تیم شگفتی‌ساز این سال‌های بوندس لیگا، یعنی لایپزیش دیدار می‌کند. با این حال چشم اکثر دوست‌داران UCL به ورزشگاه آلیانز تورین خواهد بود؛ یعنی گل بازی‌های ‌امشب که تقابل یوونتوس و بارسلوناست.  این بازی فقط کریس رونالدو را کم دارد تا بعد از مدت‌ها، دوباره شاهد حضور همزمان دو اسطوره بی‌تکرار تاریخ فوتبال در مستطیل سبز باشیم. بارسا مسی را دارد اما یوونتوس احتمالا باید بدون رونالدو به میدان برود، چراکه تست کرونای CR7 همچنان مثبت است.
یکی از دلخوشی‌های بارسا برای بازی امشب همین است. آنها که هفته را با شکست تلخ 3 بر یک در ال‌کلاسیکو آغاز کردند، حالا باید خوشحال باشند که از گزند ستاره پرتغالی سابق رئال در امان هستند. یووه ماتیاس ده‌لیخت را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما احتمال بازگشت کاپیتان جورجیو کیه‌لینی و الکس ساندرو، مدافع چپ برزیلی به ترکیب سیاه و سفیدها وجود دارد.
در آن‌سو بارسا هم از وجود دروازه‌بان آلمانی‌اش، مارک آندره ترشتگن، مدافع میانی‌اش ساموئل امتیتی و فیلیپ کوتینیوی برزیلی که در ال‌کلاسیکو دچار مصدومیت شد بی‌بهره است. به این جمع باید جرارد پیکه، مدافع میانی و کهنه‌کار بارسا را هم اضافه کرد که به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی اول مقابل فرانتس ‌واروش، بازی حساس با یووه را از دست داد.



۶   ۴    ۵
این شانزدهمین بازی رودرروی یوونتوس و بارسلونا در  تاریخ دو باشگاه محسوب می‌شود. 6 برد برای بارسا، 5 برد برای یووه و 4 تساوی، گویای رقابت سربه سر دو تیم از سال 1952 تا امروز بوده است. البته تا همین سال 2017، یوونتوس در بازی‌های رودررو شرایط بهتری نسبت به  بارسا داشته اما در 3 بازی آخر دو تیم، بارسا 2 بار برنده از زمین بیرون آمده تا از یووه پیشی بگیرد. در همین دو دهه اخیر 8 بار شاهد تقابل بیانکونری‌ها و آبی‌اناری‌ها بودیم که سهم یووه 2 و سهم بارسا 3 برد بوده است. بی‌شک حساس‌ترین رویارویی دو تیم به فینال 5 سال پیش لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد که بارسا در ورزشگاه المپیک برلین و در حضور 70 هزار تماشاگر،  با گل‌های راکیتیچ (4)، سوارز (68) و نیمار (97) با نتیجه 3 بر یک یوونتوس را در هم کوبید و جام قهرمانی را بالای سر برد. تک گل یووه را در آن فینال آلوارو موراتا  به ثمر رساند که این فصل دوباره به یووه برگشته و احتمالا امشب در ترکیب یووه قرار خواهد داشت، اما نکته جالب اینجاست که هیچ کدام از گلزنان بارسا در آن فینال، حالا پیراهن آبی‌اناری این تیم را بر تن ندارد.