نسخه Pdf

کورس با مرگ

گزارش تپش از کورس‌های شبانه در بزرگراه‌ها که پایانی تلخ دارد

کورس با مرگ

عشق سرعت هستند و دوست دارند یکی مثل خودشان را در بزرگراه پیدا کنند و با او کورس بگذارند. انرژی‌شان را با فشار روی پدال گاز خالی می‌کنند. اما گاهی این کورس با مرگ همراه است و جان خودشان و رانندگان دیگر را می‌گیرد. به بهانه مرگ دلخراش محمد یاسین در حادثه بابلسر تصادف‌های مرگبار در کورس‌های شبانه سوژه داغ این هفته است.

مجید غمخوار تپش

تصادف با تریلر
۲۱ فروردین ۹۸ رانندگانی که در بزرگراه آسیایی مشهد در حال رانندگی بودند شاهد کورس شبانه دو خودروی سمند و پراید بودند اما چند کیلومتر جلوتر یک باره خودروی پراید که سه پسر جوان سرنشینش بودند با پشت یک تریلر برخورد کردند و در دم جان باختند. بررسی صحنه تصادف نشان داد سرنشینان پراید دو برادر و دوست سربازشان بودند که برای تفریح مشغول دور دور بودند که یکباره یک سمند از آنها سبقت گرفته و پسران جوان با این خودرو کورس گذاشته و هر لحظه به سرعت خودروی پراید اضافه شده و به ۱۴۰ کیلومتر رسید اما راننده ناگهان تریلی را جلوی خود می بیند و با این‌که ۳۲ متر خط ترمز پراید وجود داشت، راننده نتوانست خودرو را کنترل کند و با شدت با پشت تریلی برخورد کرد و هر سه جوان جان خود را از دست دادند.

خط پایان در لاین مخالف
نیمه‌های شب سرد بهمن ۹۲ بزرگراه حکیم رنگ خون گرفت، آن شب دو خودروی پژو ۲۰۶ با هم کورس شبانه گذاشتند اما در نزدیکی خروجی بزرگراه اشرفی اصفهانی یکی از خودروها منحرف شد و پس از برخورد با دو خودروی دیگر، هر دو  وارد لاین مخالف شده و با شش خودروی دیگر برخورد کردند.  در این تصادف سه مرد کشته و شش نفر از جمله یک کودک و زن باردار مجروح شدند.

تصادف آتشین
اسفند ۹۴، خبر تصادف شدید یک خودرو بی‌ام‌و با پایه پل در شمال تهران جنجالی شد. 
ساعت ۲ بامداد خودروهای عبوری بزرگراه نیایش شاهد خارج شدن یک خودرو بی‌ام‌و از مسیر اصلی و برخورد با پایه پل بودند. قبل از این‌که رانندگان برای کمک توقف کنند، خودرو بی‌ام‌و در آتش سوخت. با خاموش کردن آتش، جسد سه مرد جوان از میان تکه پاره‌های سوخته خودرو خارج شد. بررسی‌ دوربین‌های پلیس نشان داد سرنشینان بی‌ام‌و  با خودروی بنز کورس شبانه گذاشته و هر دو با سرعت ۱۸۰ کیلومتر لحظاتی قبل از حادثه جریمه شده بودند. 

پسر‌بچه بی‌گناه قربانی شد
اوایل آبان امسال محمد‌یاسین از پدرش خواست او را برای تفریح پس از مدت‌ها از خانه بیرون ببرد. پدرش نیز آن روز پسر هفت‌ساله و  مادرش را به جاده بابلسر به بابل برد. دقایقی پس از حضور خانواده در پارک امیرکلای بابل، محمد‌یاسین از پدرخواست به خانه برگردند. همه چیز از دوربرگردان شروع شد. پدر خانواده بعد از این‌که با سرعت ۷۰ کیلومتر دوربرگردان را دور زد، یکباره یک خودروی آزرا با سرعت ۱۸۰ کیلومتر از پشت به ریوی آنها کوبید. دقایقی بعد محمد‌یاسین هفت ساله به علت شدت جراحات  جانش را از دست داد.‌ بررسی‌های پلیس نشان داد دو خودروی آزرا و ام وی ام که راننده هر دوی آنها دختر بودند، با هم کورس گذاشته بودند و بعد از حادثه از صحنه تصادف فرار کردند.

کشتیم، کشتیم!
اردیبهشت ۹۸، تصادف شبانه در یکی از خیابان‌های اصفهان، با انتشار یک فیلم جنجالی شد، در این فیلم دختر جوانی می‌گوید کشتیم که کشتیم، پدرم پولدار است و دیه را می‌دهیم. ماجرا از آنجا شروع شد که چند جوان پورشه سوار با هم در خیابان کارگر اصفهان کورس شبانه گذاشتند اما یکی از پورشه‌ها به رانندگی پسری ۲۲ ساله از مسیر منحرف و  با یک پراید برخورد و باعث مرگ راننده ن شد. راننده پراید تنها پسر خانواده‌اش بود که در این تصادف جانش را از دست داد. با حضور پلیس در صحنه تصادف مشخص شد راننده، گواهینامه نداشته و از صحنه تصادف فرار کرده و خواهر او در واکنش به مردم می‌گوید پدرم دیه را می‌دهد و قصد داشته خودروی پورشه را از محل تصادف خارج و به خانه ببرد. چند روز بعد راننده فراری دستگیر شد و به پرونده‌اش رسیدگی و به حبس محکوم شد.
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها