نسخه Pdf

فوق‌العاده

فوق‌العاده

در این ستون، حوادث قدیمی را دوباره بازخوانی می‌کنیم. حوادثی بسیار قدیمی که فقط برخی افراد سن و سال‌دار آن را به یاد دارند و بازخوانی آن با همان ادبیات و نثر و نگارش قدیمی، برای ما و نسل قدیم بسیار جذاب و یادآور خاطرات آن زمان خواهد بود. در این شماره، جالب‌ترین حوادث 16 دی ماه سال 1341 روزنامه اطلاعات را مرور می‌کنیم.

       عاشق 55 ساله با ساطور به جان معشوق 14 ساله افتاد
علی، عاشق 55 ساله شمیرانی، برای رسیدن به زهرا، دختر 14 ساله همسایه، یک بند انگشت خود را برید و چون با این حیله نیز راهی در دل دوست نیافت، با ساتور به جان معشوقه بچه‌سال افتاد.
با فریادهای زهرا، علی پا به فرار گذاشت و بالای پشت‌بام رفت. او تصمیم گرفته بود کتاب عشقش را برای همیشه ببندد، اما عاشق سینه چاک در رسیدن به این نیت هم ناکام بود. علی خود را از پشت‌بام به پایین انداخت، اما فقط آسیب مختصری دید. چند دقیقه بعد، ماموران شهربانی شمیران او را بازداشت کردند.
خردسالی زهرا، تنها مشکل علی 55 ساله در راه رسیدن به معشوق نیست. علی متاهل است و 10 دختر و پسر دارد. پدر زهرا به خبرنگار اطلاعات در شمیران گفت: علی تاکنون چندین بار به خواستگاری زهرا آمده است و من هر بار دست رد به سینه‌اش گذاشته‌ام. چون با چنین ازدواجی مخالفم. آخر، من چطور دختر 14 ساله‌ام را به دست مرد 55 ساله‌ای بدهم که 10 اولاد دارد؟
پدر زهرا اضافه کرد: اما مگر علی دست بردار است؟ او عاشق سمجی است و می‌گوید زندگی بی‌زهرا برایش مفهومی ندارد. او برای اثبات عشقش به دخترم، یک بند انگشت خود را جلوی چشم ما با چاقو قطع کرد. 
زهرا هم عشق علی را رد می‌کند. او به خبرنگار ما گفت: دیروز علی به خانه ما آمد و برای چندمین بار از من خواست به عشق او جواب مثبت دهم و چون از من جواب رد شنید، به طرفم حمله کرد و با پهنای ساطوری که به دست داشت، مرا به باد کتک گرفت. وقتی داد و فریاد من بلند شد، علی به پشت‌بام گریخت و از آنجا خود را پایین انداخت تا خودکشی‌کند. 
خبرنگار ما می‌نویسد: دیروز صبح، دست و پای علی را که آسیب مختصری دیده بود، پانسمان کردند و او را به دادسرای شمیران فرستادند تا به اتهام کتک زدن معشوقه خردسال مورد بازجویی قرارگیرد.

سارقین 40 کیلو نقره دزدی را پس دادند
دیروز از سه سارق و چند مالخر، 40 کیلو نقره و تعداد زیادی رادیوگرام و یخچال و لوازم منزل بدست آمد. این سارقین به چند مغازه در تهران و شهرستان‌ها دستبرد زده بودند. 
چند روز قبل، مامورین شعبه 6 اداره آگاهی شمیرانات، سه سارق را که میلیون‌ها ریال جنس از عتیقه فروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم منزل در تهران و شهرستان‌ها به سرقت برده بودند، دستگیرکردند.سارقین اعتراف کردند که تاکنون به مغازه‌های بی‌شماری در شهرستان‌ها دستبرد زده‌اند و صدها رادیو، فرش، یخچال و مقدار زیادی اشیای نقره‌ای، به سرقت برده و فروخته‌اند. مامورین بدنبال تحقیق کامل از این سه سارق، مالخرها را نیز به دام انداختند و اموال مسروقه را از آنها پس‌گرفتند. در بین اموال کشف شده، چهل کیلو نقره نیز به دست آمد که ارزش آن حدود 200 هزار تومان برآورد شده است.
ضمیمه قاب کوچک