نسخه Pdf

کوندوتیر

کوندوتیر

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 45 دقیقه

با کوندوتیر در طول زمان سفر می‌کنید و به قرن سیزدهم میلادی در ایتالیا می‌روید که در اوج شکوفایی است و شهرهایش ثروت فراوانی دارند. این شهرها با همه خوبی‌هایشان یک ضعف خیلی بزرگ دارند و آن هم نبود یک ارتش منسجم است. 
همین باعث می‌شود بهشان حمله شود. شما در اینجا در نقش فرماندهانی هستید که باید به کمک این شهرها بروید. برای شروع نقشه بازی (نقشه ایتالیا) را در وسط بگذارید، به هر بازیکن 10 کارت و پنج مهره بدهید. بازیکنی که شروع‌کننده بازی است تعیین می‌کند در آن دور، نبرد بر سر کدام شهر و ایالت باشد. هر بازیکن در نوبتش می‌تواند کارت بازی کند یا نوبتش را رد کند.
 در نهایت بازیکنی که قدرت ارتش او بیشتر از بقیه است برنده نبرد در آن دور می‌شود. نکته‌ای که این بازی را از بقیه بازی‌ها متمایز می‌کند نوع کارت‌ها و
 قابلیت‌هایشان‌است. 
در اینجا ما هفت نوع کارت داریم؛ زمستان، بهار، پاپ، مترسک، طبال، کلید و سرباز. قابلیت کارت‌ها و رو شدن‌شان بازی را از این رو به آن رو می‌کند و بازیکنی که تا لحظاتی قبل بازنده بوده با کارت بازی کردن می‌تواند در نهایت برنده شود.
 کارت‌های سرباز از عدد یک تا 10 وجود دارند و تنها چیزی که در آنها مهم است همین عددشان است و هر بازیکنی که عدد کارتش بیشتر باشد برنده آن دور می‌شود. مثلا کارت بهار باعث می‌شود اثر کارت زمستان خنثی شود و به بالاترین کارتی که بازی شده سه عدد اضافه می‌کند. در‌نهایت بازیکنی که بتواند پنج قلمرو جدا از هم یا سه قلمرو کنار هم را فتح کند، برنده بازی است.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها