آتش در بارانداز

در سالروز حادثه پلاسکو، دود آتش‌سوزی در باربری، آسمان پایتخت را سیاه کرد

آتش در بارانداز

انگار دی ماه بدون حادثه و آتش‌سوزی بزرگ قصد پایان ندارد. در آخرین ساعت‌های دی‌ماه و در حالی که خانواده شهدا و جانباختگان پلاسکو در حال برگزاری مراسم یادبود  بودند دود سیاهی آسمان آبی شهر را سیاه کرد؛ دودی که از هر نقطه‌ای از پایتخت دیده می‌شد.  خبر از آتش‌سوزی مهیبی می‌داد. هر لحظه بر شدت و سیاهی آن افزوده می‌شد تا این‌که ساعت 17، سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی در یک باربری در خیابان شوش خبر داد.
به گفته شاهدان ماجرا، در این باربری چند انبار وجود داشت که شعله‌های آتش از انبار دوم آن آغاز و قبل از این‌که آتش‌نشانان در محل حاضر شوند به‌خاطر وضعیت نامناسب باراندازها به دیگر انبارها سرایت کرد.
یکی از انبارداران محل آتش‌سوزی به جام‌جم گفت: آتش‌سوزی در باربری وطن حدود ساعت 16 و 40 دقیقه شروع شد و خیلی زود گسترش پیدا کرد. این باربری یکی از بزرگترین باراندازهای قدیمی تهران را دارد. مساحت آن حدود 12 هزار متر است و روزانه بیش از 100 کامیون و تریلر وارد این انبار می‌شود.
در آنجا بار زیاد انبار نمی‌شد و اصول ایمنی خوب رعایت می‌شود؛ نمی‌دانم چرا یک‌دفعه آتش گرفت. شدت دود آتش در حدی بود که در کمتر از 10دقیقه آسمان را سیاه کرد. آتش‌نشانان خیلی زود خود را به محل رساندند و کارگران و رانندگانی که آنجا بودند توانستند قبل از این‌که آتش به آنها آسیبی برساند از باربری خارج شوند.
هیچ مصدومی نداشت
صابریان، رئیس اورژانس تهران  با اشاره به حادثه شوش گفت: پس از آتش‌سوزی در یک باربری در چهارراه تختی، تعدادی موتورلانس، آمبولانس و اتوبوس- آمبولانس به محل اعزام شد.این آتش‌سوزی کشته و مصدومی نداشت.
توقف مسافرگیری در مترو
با توجه به این‌که کانون آتش‌سوزی در نزدیکی ایستگاه  متروی شوش بود، برای ساعاتی مسافرگیری در این ایستگاه متوقف شد.
براساس اعلام روابط عمومی مترو این اقدام برای سلامت مسافران انجام‌شد.
آتش‌در انبار لاستیک و روغن
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران پس از مهار آتش‌سوزی در باربری گفت: این انبار حدود 12هزار متر مساحت دارد که بخشی از آن با سقف‌های شیروانی محل انبار کالاست. در مساحتی حدود 2000 متر انبارهای کوچکی قرار داشت که شعله‌ور شده و سقف‌های آن بر اثر حرارت تخریب شده‌بود.  در این بخش اجناسی مثل روغن موتور و لاستیک خودرو نگهداری‌می‌شد.
وی ادامه داد: بعد از اطلاع حادثه به آتش‌نشانی، آتش‌نشانان شش ایستگاه راهی محل شده و حدود ساعت19 شعله آتش مهار شد و آتش‌نشانان عملیات لکه‌گیری را آغاز کردند.