تپندگی و طراوت انقلاب در ورود ۴۳ سالگی

ویژه برنامه‌های معاونت صدا در روز ۲۲ بهمن

تپندگی و طراوت انقلاب در ورود ۴۳ سالگی

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی


 بی‌تردید وقوع و پیدایش انقلاب اسلامی ایران در پایان قرن بیستم میلادی یکی از پدیده‌ها و رویدادهای مهم جهان است که علاوه بر تاثیرات داخلی و تغییر و تحول در همه شئون کشور موجب ایجاد گفتمان بیدارگرایانه در سطح منطقه و فرامنطقه شده است.
 امروز، استقلال ملت ایران واجد چنان استحکامی شده که نه تنها هیچ تصمیم‌گیری بیرونی بر اراده ملی برتافته نمی‌شود، بلکه این جمهوری اسلامی است که در فراسوی مرزها به قدرتی تاثیرگذار در عرصه بین‌الملل و تصمیم‌گیر در منطقه پیرامونی تبدیل شده است. آزادی، دیگر شاخص توفیق و دستاورد انقلاب است و حجم گسترده تولیدات فرهنگی، نقد‌های درون ساختاری، مشارکت‌های مکرر مردمی در تعیین سرنوشت خود و گردش قدرت در انتخابات متعدد در کشور و در یک کلام افزایش اراده مردم در امر حکومت‌داری را مشهود می‌بینیم. جمهوری اسلامی نیز شاخص نظام‌سازی انقلاب ۱۳۵۷ است. دستاوردی انقلابی که امروز در جایگاه یک مدل و الگو در جهان اسلام مطرح و نقشی گفتمانی در تمام تلاش‌های آزادی‌خواهانه جنبش‌های اسلامی اصیل پیدا نموده است. اما طبعا آنچه انقلاب اسلامی را تقویت می‌نماید نگاه نوآورانه مبتنی بر گفتمان ما می‌توانیم است. جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم همه دشمنی‌ها، جنگ، فشار و تحریم، بایسته‌های انقلابی و خود اتکایی را در بسیاری از عرصه‌ها طی نموده و امروزه در جایگاه قدرتمندترین کشور منطقه غرب آسیا به چهل و سومین سالگرد انقلاب ورود کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران در سطحی از توان بالای بازدارندگی دفاعی، توانمندی‌های درونزای اقتصادی، استقلال سیاسی، وسعت قدرت نرم و تعمیق عمق راهبردی منطقه‌ای و جهانی قرار دارد و به یک بازیگر مهم بین‌المللی تبدیل شده است. اگرچه امروز در جایگاه تفوق در حوزه غرب آسیا قرار گرفته‌ایم؛ اما مسیری از تلخی و شیرینی و پیشه‌ها و گردنه‌های تاریخی را طی کرده‌ایم. اما جریان زلال انقلاب اسلامی همراه با امید و برنامه‌ریزی برای فتح قله‌های رفیع مجدانه رو به جلو است و طبعا طی طریق مسیر آینده نیازمند راهبردی منظم از سرفصل‌هاست که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب و توسط سکاندار هوشیار و فرزانه این انقلاب تنظیم شده است. گامی امیدبخش از پیشرفت و عدالت‌طلبی دشمن‌شناسی و بصیرت، دیپلماسی و عزتمندی، نظام‌سازی و جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی از اهداف پیش روی ماست.
آنچه مسلم است با توجه به دشمنی‌ها و سمپاشی‌های بدخواهانی که طی این 40 سال از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، باید به دفعات و با یک مهندسی دقیق اهداف انقلاب را یادآور شده و این دستاوردها معرفی شود تا به مصداق شریفه } وَذَکرْ فَإِنَّ الذِّکرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ{ هم مایه دلگرمی و امید آحاد جامعه گردد و هم ضمن خنثی‌کردن کید دشمن برای حرکت به جلو با قدرت و توان بیشتر انگیزه ایجاد کند. در این بین رسانه ملی در بین همه رسانه‌ها نقش اصلی را دارد و رادیو به عنوان رسانه‌ای قابل اعتماد، اثرگذار و در دسترس وظیفه و رسالتی عظیم‌تر بر دوش خود احساس می‌کند.
 با عنایت به این مطلب در کنار رادیو انقلاب که به صورت 24 ساعته از ابتدای بهمن به مدت یک‌ماه به عنوان صدای گفتمان انقلاب اسلامی این رسالت را به انجام می‌رساند، 14 شبکه رادیویی نیز در مجموع با 1913 برنامه در قالب 218 عنوان و به مدت 852 ساعت و 51 دقیقه سعی دارند طی دهه مبارک فجر، تبیین‌گر و انعکاس‌دهنده بخشی از اهداف و دستاورد‌های انقلاب عظیم مردم ایران باشند.
اوج این فعالیت در صبح روز پیروزی، 14 ویژه‌برنامه زنده به مدت 2240 دقیقه در قالب مجله رادیویی از شبکه‌های مختلف رادیو، بخشی از تلاش همکاران پر تلاش معاونت صدای رسانه ملی است که سعی در یادآوری آرمان‌ها، تبیین ارزشإ‌ها و بیان دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی می‌کنند تا در مسیر انقلاب ادامه‌دهنده راه شهیدانی باشند که از ارزشمندترین سرمایه خویش گذشتند تا به جهانیان اعلام و اثبات کنند که ما ملت امام حسینیم و پیرو مکتب او به رهبری فرزندانش امام راحل و رهبر معظم انقلاب. باشد که مرضی رضای خداوند متعال قرار گیرد.