نکوداشت‌هایی برای فجر

مجید توکلی فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را برای اختتامیه جشنواره فیلم فجر می‌سازد

نکوداشت‌هایی برای فجر



آیین اختتامیه سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر، فردا برگزار می‌شود؛ در حالی که طی یک سال گذشته هنرمندان بسیاری از میان ما پرکشیدند و بسیاری از   آنها   را ویروس کرونا و بیماری کووید- 19 از ما گرفت. جشنواره فیلم فجر اما به رسم هر سال از میان پیشکسوتان نامدار سینمای ایران، نکوداشتی برای دو بزرگمرد با تجربه و کاردان تدارک دیده است و فیلمی درباره این دو هنرمند در آیین اختتامیه جشنواره سی‌و نهم به نمایش درخواهد آمد. این روزها مجید توکلی، کارگردان سینما فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را برای پخش در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌سازد. از مجید توکلی فیلم‌های «زیگزاگ» و «متولد 65» را دیده‌ایم و نیز فیلم سینمایی «عروسی مردم» از این کارگردان آماده اکران است. او در گفت‌وگو با مهر خبر داده این روزها مشغول ساخت فیلم زنده‌یاد پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند بوده و از حال و احوالاتش در روند تولید این فیلم‌ها توضیح داده است.
توکلی می‌گوید: بعد از چند تجربه متفاوت برای فیلم‌های بزرگداشت، پیشنهاد ساخت این دو فیلم حس و حال عجیبی بود. پرویز پورحسینی بازیگر و چنگیز جلیلوند به عنوان دوبلور، هر دو از افراد محبوب من بودند و برایم سخت بود تا در فقدان‌شان کاری بسازم. به هر حال با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم، تلاش کردیم کار متفاوتی نسبت به کارهای گذشته انجام بدهیم.
توکلی این نکته را هم اضافه کرده که تلاشش بر این بوده تا دو فیلم با دو نگاه متفاوت و تازه بسازد؛ نگاهی غیر مرسوم، چرا که پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند هر دو از چهره‌های محبوب و مطرح سینما بودند و نیازی به معرفی ندارند؛ بنابراین باید حرف تازه‌ای درباره آنها در فیلم نکوداشت‌شان مطرح شود.