وزارت بهداشت موافق سفر نوروزی نیست

وزارت بهداشت موافق سفر نوروزی نیست


 سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی در عید نوروز نیست و مانند سال گذشته که گفتیم از ۲۵ اسفند تا بعد از تعطیلات، فرصتی برای احیای کادر بهداشت و درمان داشته باشیم، باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم. وی ادامه داد: به ما گفته می‌شود برای سفر پروتکل طراحی شود. ما می‌گوییم آب آلوده نخورید اما اگر اصرار می‌کنید، بجوشانید و بخورید. در چنین وضعیتی هستیم.  وزیر بهداشت عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان در بی‌توجهی‌ها هر روز نحیف‌تر می‌شود. عده‌ای اندک به مسائل و مشکلات ما بی‌توجهی می‌کنند. عید نوروز را در پیش داریم. امیدواریم عید خوبی برگزار شود اما همه نگرانیم و می‌دانیم با گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در همه کشور، مسافرت به‌عنوان اصلی‌ترین عامل بسیار موثر است.
افزون بر این کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد: سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروز  ممنوع است.
کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل‌ها انجام دهد./ جام‌جم‌دیلی