«غرش» زنانه شبکه نتفلیکس و نیکول کیدمن

«غرش» زنانه شبکه نتفلیکس و نیکول کیدمن

نیکول کیدمن دوباره بازیگر یک کار تازه برای تلویزیون است. این مینی‌سریال با نام «غرش» وارد مرحله تولید می‌شود و بازیگران محوری آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. سینتیا ارویو، مریت ویور و آلیسون بری دیگر بازیگران غرش هستند. شبکه نتفلیکس تهیه‌کننده این درام پرتنش است و آن را به صورت استریم پخش خواهد کرد. فیلمنامه اقتباسی مجموعه هشت قسمتی یک ساعته غرش را تیم دونفره لیز فلاهیو و کارلی منچ براساس داستان‌های کوتاه خانم سیسیلیا آهرن می‌نویسند. این داستان‌های کوتاه قبل از این در یک کتاب مستقل، چاپ نشده و روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار نگرفته است. به همین دلیل کسی اطلاعی از چند و چون داستان یا داستان‌های مینی‌سریز غرش ندارد.
با این حال، از داخل نتفلیکس شنیده می‌شود که مجموعه حال و هوایی اپیزودیک دارد و هر قسمت آن، در یک گونه سینمایی تعریف می‌شود. بنابراین، این داستان‌ها به زبان‌های درام، ملودرام، عاشقانه، ترسناک و دلهره‌آور و حتی کمدی به تصویر کشیده خواهند شد اما آنچه در تمام اپیزودها مشترک است، تعریف داستان‌ها از نگاه شخصیت محوری زنان آن است. البته هر یک از این زنان، برای خود از ارزش‌های خاص اجتماعی برخوردار هستند.
با توجه به لحن اپیزودیک مجموعه، می‌توان حدس زد بازیگران زن حاضر در آن در طول مجموعه برخورد و دیداری با یکدیگر نخواهند داشت و هر بازیگر داستانش را در یک اپیزود تعریف و از گردونه خارج می‌شود. در حالی که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری غرش تعیین و اعلام نشده است، جست‌و‌جو برای پیدا کردن کارگردان یا کارگردانان آن آغاز شده است.
نویسندگان فیلمنامه از علاقه‌شان برای کارگردانی تمام اپیزودهای مجموعه توسط یک فیلمساز واحد صحبت کرده‌اند. به باور آنها، حضور یک فیلمساز در پشت دوربین تمام قسمت‌های آن به انسجام درونی بهتر کلیت غرش کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌شود کارگردان انتخابی مدیران نتفلیکس، یکی از فیلمسازان سرشناس روز سینما باشد. این در حالی است که با توجه به لحن زنانه مجموعه، اهل فن پیش‌بینی می‌کنند یک خانم فیلمساز پشت دوربین فیلمبرداری آن قرار گیرد.
نیکول کیدمن چند سالی است که همکاری نزدیکی با شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های اینترنتی پیدا کرده و بیشتر برای آنها فیلم و مجموعه بازی می‌کند. از کارهای جدید و موفق او برای قاب کوچک، می‌توان به «فروپاشی» اشاره کرد. سوزان بیر، خانم فیلمساز دانمارکی کارگردانی کرده و هیو گرانت و دانلد ساترلند هم در آن حضور دارند. کیدمن در این مجموعه شش قسمتی شبکه اچ‌بی‌او مکس، در قالب شخصیت گریس ظاهر می‌شود. او روان‌شناسی است که در کنار همسرش جاناتان و پسرش زندگی شاد و مرفهی دارد. با ورود زنی به نام النا به زندگی گریس و مرگ مرموز او، زندگی شاد این خانواده سه نفره به پایان می‌رسد. جاناتان متهم ردیف اول این جنایت شناخته می‌شود و به‌زودی گریس متوجه دروغ‌های فراوانی می‌شود که از همسرش شنیده و کم‌کم، پای خود او هم به ماجرای قتل کشیده شده و در مظان اتهام قرار می‌گیرد./ ورایتی