انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

 دعوت از خاتمی برای حضور مجدد
29فروردین80، سید محمد خاتمی عزم خود را برای حضور در انتخابات برای بار دوم جزم کرده بود اما درعین‌حال در میان گروه‌های دوم خردادی، چهره‌هایی هم بودند که تلاش می‌کردند بخت خود را در این عرصه بیازمایند. با این وصف برخی از اصلاح‌طلبان چندان از این رفتار راضی نبودند. از همین رو جمیله کدیور عنوان کرد معرفی شخصیت‌های اصلاح‌طلب دیگر برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی جناح منتقد دولت برای ایجاد شکاف درون جبهه اصلاح‌طلبان و شکست آرای آنان عنوان می‌شود.
حزب کارگزاران سازندگی هم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد شورای مرکزی این حزب پس از بحث و بررسی درباره انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری، حضور سید محمد خاتمی را در عرصه رقابت سیاسی مغتنم شمرده و ضمن دعوت و حمایت کامل،‌ ایشان را به‌عنوان چهره‌اصلح معرفی می‌کند.
 طرح کروبی برای پرداخت حقوق 50هزارتومانی
29فروردین84، اسماعیل جبارزاده عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گفت: هاشمی رفسنجانی 10روز پیش از زمان ثبت‌نام نامزدها، نامزدی خود را اعلام می‌کند.
مهدی کروبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از برنامه‌ریزی و اجرای طرحی در دولت آینده خود در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد و گفت: برنامه‌ای در نظر داریم که می‌خواهیم به همه‌کسانی که به 18سالگی می‌رسند،یک حقوق ماهانه 50 هزارتومانی بدهیم و این مبلغ به همه از زن و مرد و شاغل و بیکار و بازنشسته پرداخت خواهد شد. قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) با ارسال نامه‌ای خطاب به مصطفی معین، نامزد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در انتخابات از تلاش وی برای ایجاد خدشه در اصالت نامه حضرت امام درباره نهضت آزادی ابراز تأسف کرد.
 وعده ساماند‌هی به سهام عدالت
29فروردین88، چراغ‌های خاموش اصولگرایان برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در حال روشن شدن بود و شواهد نشان می‌داد این طیف سیاسی حرکت برای انتخاب احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت را به‌عنوان تنها گزینه خود آغاز کرده ‌است.
کامران دانشجو،‌ رئیس ستاد انتخابات کشور بابیان این‌که من امانتدار رأی مردم هستم، گفت: عهد می‌بندم انتخابات ریاست جمهوری دهم،‌ صددرصد سالم برگزار شود.
میرحسین موسوی در نشستی با اقتصاددانان و نخبگان بابیان این‌که توزیع سهام عدالت به شکل فعلی را جمع می‌کنم،تصریح کرد: این‌گونه که امروز سهام عدالت در کشور توزیع می‌شود، بخش خصوصی را با مشکل مواجه می‌کند.
 میزان درآمد دولت از هدفمندی
29فروردین92، علی‌اکبر ولایتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سفر به اصفهان خواستار تعیین میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها شد و عنوان کرد: برای جلوگیری از تحت‌فشار قرار گرفتن مردم باید متناسب با افزایش هزینه‌ها و تورم، میزان درآمد دولت برای تخصیص یارانه‌ها مشخص باشد.
 توصیه صفارهرندی به احمدی‌نژاد
29فروردین96، محمدحسین صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت نهم اذعان کرد: احمدی‌نژاد خود را در معرض شورای نگهبان قرار ندهد و باید خود را از این مخمصه نجات دهد،چراکه گزینه ردصلاحیت برای این فرد به معنای پایان کار اوست.