نسخه Pdf

پیتزا به سبک مرد عنکبوتی

آشنـــایی با 2 برنـــامه آشپزی جـذاب و متفــاوت خـــارجـــی

پیتزا به سبک مرد عنکبوتی

برنامه‌های آشپزی و مسابقه محور در سراسر جهان جزو پر مخاطب‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات تلویزیونی هستند. برنامه‌هایی با مخاطب میلیونی که مردان و زنان از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. اکثر شرکت‌کنندگان این مسابقات سرآشپزهای برتر جهان یا کشورهای صاحب غذا هستند که می‌خواهند توانایی را خود در مقایسه با سایر بهترین‌ها قیاس کنند. این نکته به همراه جوایز هنگفت این مسابقات باعث شده مردم جذب این تولیدات شوند. در اینجا به دو نمونه موفق کوک‌شوهای جهانی می‌پردازیم.

مرد عنکبوتی وارد می‌شود!

نام برنامه:   سرآشپز (The chef show)
سال تولید: ۲۰۱۹
نمره IMDB: 8/4
برنامه «سرآشپز» مخصوص طرفداران دنیای مارول و ابرقهرمانی است چراکه قرار است در هر قسمت از این مستند جذاب، یک نفر از ابرقهرمانان مارول را در مقام کمک آشپز تماشا کنید. چه چیزی جالب‌تر از دیدن مرد آهنی در حال خرد کردن پیاز یا شکسته شدن قلنج شاه میگو در دست‌های اسرارآمیز مرد عنکبوتی است؟! «سرآشپز» سریالی است مستند، محصول کمپانی «فیرویو اینترتیمنت» که به تازگی فصل اول آن با شش قسمت از شبکه نتفلیکس پخش شده است. این مستند خلاقانه با تلفیق تصاویر واقعی آشپزخانه‌های دنج و سرشناس با اندکی پویانمایی خوش آب و رنگ محصول جدیدی را به دنیای آشپزی ارائه داده است.
همراه با تماشای این مستند می‌توانید کاغذ و قلم بردارید و نکات جدید و شگفت هنر آشپزی را برای خودتان گرد هم آورید. به عنوان نمونه با تماشای این مستند، با روش‌های متنوعی از برش زدن گوشت‌های مختلف آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که چطور می‌شود یک همبرگر درجه یک را بدون هیچ ماده دیگری به صورت گوشتی سالم و خوش طعم به عمل آورد. در ضمن از تماشای آشپزی با میوه‌های بهاره لذت خواهید برد.
از این هم بهتر، اصطلاحات عجیب و غریب و واژگان جدیدی را خواهید شنید که ممکن است تا به حال هیچ یک از آنها به گوش‌تان نخورده باشد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مستند، قسمت‌هایی است که آموزش می‌بینیم چطور می‌شود یک غذای خام گوشتی را به بهترین شکل ممکن مهیا کرد. یکی دیگر از قوانین و اصولی که در این مستند با آن
سر و کار دارید، اصول انتخاب ظرف مناسب برای خوراکی‌های مختلف است. چه غذایی در چه ظرفی سرو شود تا خواص خود را از دست ندهد، حرارتش تا اندازه معقولی حفظ شود و از لحاظ زیبایی چشمنواز باشد.
هر غذایی برای تبدیل شدن به بهترین خود، کلید‌های خاصی دارد. کلیدی که برای داشتن آن باید سراغ سرآشپز‌های حرفه‌ای دنیا را گرفت. افزون بر این، در دنیای خوراکی‌ها و پخت و پز باید مکمل‌های متناسب را هم به خوبی بشناسیم، اما تشخیص این‌که مکمل هر غذایی چه چیزی می‌تواند باشد، نیاز به تجربه فراوان و ریسک تلفیق موارد بسیاری دارد.
شما می‌توانید با تماشای مستند مفرح و سرگرم کننده «سرآشپز»، با بخش کوچکی از این فوت و فن‌ها آشنا شوید و از تجربه شیرین یک عمر تلاش سرآشپز‌های سنتی دنیا نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال خوب است بدانید ساندویچ میگو با چیپس فراوان لذت
دو چندان دارد یا سرخ کردن نان فانتزی در روغن همبرگر به بهتر شدن طعم لقمه‌های گوشت کمک فراوانی می‌کند و بسیاری نکات دیگر که پس از تماشای مستند «سرآشپز» با آنها آشنا خواهید شد.

جذاب برای اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌دارها!

نام برنامه:  خوشمزه زشت (Ugly Delicios)
سال تولید: ۲۰۱۸
نمره IMDB:   7/8
مستند «خوشمزه زشت» مملو از داستان‌های سنتی شنیدنی است. روایت‌هایی قدیمی که خیلی‌هایشان برایتان تازگی خواهد داشت.
به عنوان نمونه همگی ما بار‌ها شنیده‌ایم به کار بردن واژه هندوانه در مقابل چینی‌ها توهین‌آمیز به حساب می‌آید یا اگر به یک سیاهپوست بگویید مرغ سوخاری دوست دارد، از یک جمله نژاد پرستانه استفاده کرده‌اید، اما کمتر کسی علت پشت پرده این کلیشه‌ها را شنیده است.
مثلا بدانید سیاهپوستان در دوران برده‌داری حق پرورش گاو و گوسفند را نداشتند، از طرف دیگر آمریکایی‌ها هم تمایل چندانی به پخت و پز مرغ نشان نمی‌دادند به همین علت سیاهپوستان با پرورش مرغ و فروش سوخاری شده آنها می‌توانستند تا حدودی هزینه‌های زندگی و آزادی خود را تامین کنند. علاوه بر صحبت از فرهنگ، نژاد و سلیقه‌های مختلف در «خوشمزه زشت» به دیدن رستوران‌هایی دعوت خواهید شد که بسیار متفاوت، نادر و رویایی هستند. به عنوان مثال رستورانی که به طور تخصصی شاه میگو
 و خرچنگ طبخ می‌کند. دیوار‌های  این رستوران با آکواریوم پوشیده شده است.  
«خوشمزه زشت» از آن مستند‌هایی است که می‌شود بار‌ها پای تماشای آن نشست و خسته نشد. مقایسه رستوران‌هایی که کارشان آماده کردن خوراک فوری است و دلیوری دارند با غذاخوری‌های صمیمی و کوچکی که با وسواسی خاص، غذا‌های شان را به مرحله سرو می‌رسانند.
«خوشمزه زشت» محصول شبکه نتفلیکس با اجرای درجه یک آشپز سرشناس و دو رگه آمریکایی کره‌ای، «دیوید چانگ» تولید شده است. در این مجموعه هشت قسمتی به مناطق مختلف دنیا سفر خواهید کرد و با تاریخچه غذا‌های محبوب دریایی و سنتی کره آشنا خواهید شد. کارآفرینانی را خواهید دید که تنها با یک ایده ساده، مشتری‌های بسیاری پیدا کرده‌اند و در فست فود‌های کوچک‌شان، کسب و کار خوبی دارند.
ضمیمه نوجوانه