درمان سرطان با دستگاه پرتودرمانی ایرانی

درمان سرطان با دستگاه پرتودرمانی ایرانی

 از دیگر محصولات تولید شده در مجموعه دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، دستگاه‌های مورد استفاده در پرتودرمانی بیماران مبتلا به سرطان است كه چهارشنبه هفته گذشته (21فروردین 98) رونمایی شد. به این ترتیب این مجموعه چهارمین شركت در جهان است كه توانسته به این فناوری پیشرفته دست یابد. همان‌گونه كه در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، این دستگاه پس از تولید در سال 95 آزمایش‌های استاندارد گوناگونی را گذرانده و در سال گذشته موفق به اخذ مجوزهای لازم برای استفاده از آن در بررسی‌های بالینی شده است.
به گفته مهندس نجات‌بخش، شهرك سلامت اصفهان پس از نهایی شدن مراحل ساخت و آزمایش نمونه اولیه این دستگاه، دو نمونه از این دستگاه را خریده است. این دستگاه پس از عبور از مرحله آزمون‌های بالینی در شهرك سلامت اصفهان، آماده عرضه به مراكز درمانی سراسر كشور برای خدمت‌رسانی به هموطنان مبتلا به سرطان خواهد بود.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه علاوه بر قیمت بسیار مقرون به صرفه (یك سوم دستگاه‌های خارجی) حافظه آن برای ثبت پرونده پزشكی بیماران است كه كمك می‌كند در طول دوره درمان، مكان دقیق پرتودهی ثبت شود تا روند كار با دقت بالاتری ادامه یابد.