شروع تازه

یادداشت: داریوش فرهنگ بازیگر و كارگردان

شروع تازه


درباره اوضاع كیفی محصولات تلویزیونی در ماه‌های اخیر نیاز به یك بررسی جامع كارشناسانه است تا دریابیم اوضاع از چه قرار است و بدون آمار و سند و كارشناسی صحیح، بحث و نظر دادن منطقی نیست، ولی این را می‌دانم كه سازندگان ما از كارگردان تا بازیگر و حتی عوامل پشت صحنه بسیار تواناتر از تكنیسین‌های بسیاری از كشورهای همسایه هستند و فقط باید از توانایی‌هایشان درست استفاده كرد تا نتیجه مدنظر حاصل آید.
قطعا لازم است كه در تولیدات تلویزیونی علایق مردم را لحاظ كرد و حق مردم است كه چیزی فراتر از كلیشه‌های مرسوم بخواهند، زیرا مخاطبان از تكرار خسته شده‌اند و چه در برنامه‌های نمایشی و چه در برنامه‌های غیرنمایشی دلشان می‌خواهد محصولات بدیع را تماشا كنند و وقتشان را پای محتوایی بگذارند كه چه در داستان‌پردازی و چه در ساختار بر استانداردها افزوده است.
خودم در قبول پیشنهادات بازیگری سعی می‌كنم آثاری را در اولویت بگذارم كه شامل نوآوری و بدعت هستند.
 چند كار تلویزیونی آماده پخش دارم كه به‌زودی روی آنتن می‌روند و باید ببینیم نتیجه چه می‌شود و چه بازخوردی خواهد گرفت. یكی از این سریال‌ها «گاندو» نام دارد و دیگری «مدیرمدرسه».
 در این میان می‌دانم كه گاندو از استانداردهای مرسوم این چند سال اخیر تلویزیون بالاتر است و یك سریال با پروداكشن سنگین است كه كوشش بالایی برای افزودن بر كیفیتش صورت گرفته است و اصلا دلیل حضور خودم در این مجموعه هم همین غنای بالای تولید است.
 اكنون زمان آن رسیده كمی از استانداردهای معمول پا را فراتر بگذاریم و كارهایی را انجام دهیم كه مخاطب وطنی تشنه تماشای آنهاست و از این حیث گاندو می‌تواند یك شروع تازه باشد، چون همه عناصر بصری‌اش با دقت فراوان ایجاد شده و داستانی جذاب هم دارد.