راز جنایت‌های سریالی در پرده قهوه‌ای

پسر معتاد، به قتل 2 مرد و یك پیرزن اعتراف كرده است

راز جنایت‌های سریالی در پرده قهوه‌ای

 تیزهوشی بازپرس جنایی راز سومین قتل قاتل شیشه‌ای در پاتوق معتادان را فاش كرد. بازپرس با مشاهده پرده خانه قاتل، متوجه شد بخشی از پرده جدا شده را چند روز قبل در كنار جسد پیرزنی مشاهده كرده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از ششم اسفند سال گذشته و به دنبال گزارش ناپدید شدن مرد میانسالی در دادسرای مشهد آغاز شد. همسر این مرد در شكایت خود به بازپرس گفت: همسرم خرید و فروش ضایعات می‌كند و پنج روز قبل سوار خودروی پرایدش شد و از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. سابقه داشت او شب به خانه نیاید، اما این بار غیبت او طولانی شد و احتمال می‌دهم بلایی سر او آمده است.
​​​​​​​
 شروع تحقیقات
پس از این شكایت بازپرس دستور شناسایی خودروی مرد ناپدید شده را صادر كرد. ردیابی‌های پلیس ادامه داشت تا این‌كه خودروی مرد 57 ساله در شهر مهرگان كشف شد. تحقیقات نشان می‌داد، این خودرو از چند روز قبل در این محل پارك شده بود. این موضوع احتمال قتل راننده را مطرح كرد و ماموران به بررسی‌ خانه‌های آن محله پرداختند. تجسس‌ها، ماموران را به خانه‌ای در آنجا كشاند كه پاتوق معتادان بود .
در ادامه بازپرس میرزایی، قاضی كشیك قتل مشهد هم در خانه حاضر شد و با تحقیق از همسایه‌ها دریافت كه از حدود یك هفته قبل كسی به این خانه رفت و آمد نداشته است. بازپرس سپس به بررسی خانه پرداخت و با منطقه‌ای رو به رو شد كه به تازگی سیمان شده بود. این موضوع باعث شك او گردید و در ادامه با حفاری در آنجا جسد مرد ناپدید شده از دل خاك بیرون كشیده شد.
با كشف جسد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. ماموران دریافتند كه دو‌برادر به نام‌های سعید و مسعود كه هر دو معتاد هستند در این خانه سكونت داشتند. سعید حدود یك ماه قبل ناپدید شده و بعد از آن مسعود به محلی نامعلوم رفته بود.
مشخصات دو برادر به عنوان مظنونان اصلی جنایت در اختیار پلیس سراسر كشور قرار گرفت تا به محض مشاهده آنها وارد عمل شده و دستگیرشان كنند.

 دستگیری قاتل
تحقیقات ادامه داشت تا این‌كه چهارم اردیبهشت امسال ماموران پلیس بندرعباس در پایانه مسافربری این شهر به مردی با ظاهر ژولیده مشكوك شده و او را برای تحقیقات به مقر پلیس منتقل كردند كه مشخص شد مسعود نام دارد و از سوی پلیس مشهد به اتهام قتل تحت تعقیب است. مسعود تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل مرد ضایعات جمع كن اعتراف كرد. مسعود در ادامه تحقیقات مدعی شد، برادرش به نام سعید را هم كشته است.
با اعتراف مرد معتاد به قتل دو نفر، او تحویل پلیس مشهد شد تا تحقیقات از او ادامه پیدا كند. مسعود 30 ساله پس از انتقال به دادسرا، مقابل بازپرس جنایی نشست و در باره انگیزه‌اش از قتل گفت: بعد از فوت پدرم با برادرم بر سر ارثیه اختلاف داشتیم. این اختلاف چند بار باعث درگیری ما شد. سرانجام اسفند سال گذشته در جریان درگیری بر سر تقسیم ارث، برادرم را با ضربه‌های مرگبار كشتم و جسدش را داخل چمدانی گذاشته و در حیاط خانه دفن كردم. بعد از قتل آثار جرم را از بین بردم و مدعی شدم او به سفر رفته است.
مرد جنایتكار درباره قتل مرد ضایعات جمع كن هم گفت: او دوست برادرم بود و هرازگاهی به خانه‌مان می‌آمد. بعد از قتل برادرم، او پیگیر ناپدید شدنش شده بود. این اواخر هم به من شك كرده بود. می‌ترسیدم شكایت كند و راز جنایت فاش شود. به همین خاطر تصمیم به قتل او گرفتم. یك روز كه به خانه مخروبه آمده بود، او را كشتم و جسدش را دفن كردم. بعد هم از مشهد فرار كرده و به بندرعباس رفتم.
پس از اعترافات هولناك متهم، بازپرس و كارآگاهان راهی خانه مخروبه شده و با راهنمایی مسعود محل دفن جسد برادرش را پیدا كردند. با حفر زمین یك چمدان قدیمی نمایان شد كه داخلش جسد سعید قرار داشت.

 راز قتل پیرزن در پرده خانه 
تیم جنایی در خانه قدیمی در حال تحقیق بودند كه بازپرس متوجه پرده‌ای قهوه‌ای رنگ شد كه از یكی از پنجره‌های اتاق آویزان بود. رنگ و نوع دوخت پرده باعث شك او شد، زیرا چند روز قبل جسد پیرزن معتادی در محله‌ای دیگر كشف شده بود كه در میان پرده‌ای شبیه به این قرار داشت.
بازپرس به اتاق مورد نظر رفت و در بررسی آنجا دریافت این اتاق دو پرده داشته كه یكی از آنها سرجایش نبود. با افشای این موضوع احتمال قتل پیرزن به دست مسعود مطرح شد. پسر جوان تحت بازجویی قرار گرفت و پس از روبه‌رو شدن دلایل قضایی، لب به اعتراف گشود و به قتل پیرزن معتاد هم اعتراف كرد.
پسر شیشه‌ای درباره انگیزه قتل پیرزن هم گفت: زن ناشناس یك‌بار به خانه‌مان آمد و از خماری به خودش می‌پیچید و ناله می‌كرد. من هم از آه و ناله‌هایش خسته شده و دست و پا و دهانش را بستم. چند دقیقه بعد متوجه مرگش شدم. جسدش را داخل پرده گذاشته و از خانه خارج كردم.
بازپرس جنایی مشهد درباره آخرین روند این پرونده به جام‌جم گفت: متهم به قتل تاكنون به سه جنایت اعتراف كرده و جسد قربانیان هم كشف شده است. تحقیقات از او درباره احتمال قتل‌های دیگر ادامه دارد.
میرزائی ادامه داد: متهم به قتل صراحتا به قتل‌ها اعتراف كرده اما به زودی صحنه قتل‌ها را بازسازی می‌كند تا با تكمیل تحقیقات در دادگاه كیفری یك 
محاكمه شود.