زنگ تلفن همراه، دزدان میلیاردی را گرفتار كرد

زنگ تلفن همراه، دزدان میلیاردی را گرفتار كرد

صدای زنگ تلفن همراه دزدان خانه تاجر ایرانی، سارقان را گرفتار كرد. دزدان با نقشه برادرزاده شاكی وارد خانه شده بودند تا دلارهای تاجر مقیم كانادا را سرقت كنند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از دستگیری سارق 18‌ ساله خانه‌اش در یكی از محله‌های شمال تهران خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران در محل حاضر شده و تحقیقات درباره این سرقت را آغاز كردند.
شاكی كه در جریان درگیری با سارق مجروح شده بود به ماموران گفت: تاجر و مقیم كانادا هستم. چند روز پیش ویلایی را كه در تهران داشتم، فروختم و در خانه دیگرم زندگی می‌كردم. با پول میلیاردی فروش خانه دلار خریده و در گاو‌صندوق گذاشته بودم. شب خواب بودم كه با شنیدن صدای زنگ تلفن همراهی بیدار شده و رد صدا را گرفته و به حمام خانه رسیدم. در حمام با دو سارق روبه‌رو شدم كه یكی از آنها مرا مجروح كرد و گریخت اما سد راه سارق دوم شدم.
در ادامه متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: جوان فراری دوستم بود. ما در پیك موتوری كار می‌كردیم و شب‌ها در قهوه‌خانه می‌ماندیم. چند هفته پیش در قهوه‌خانه با مردی ملاقات كردیم كه می‌گفت عمویش ملكی داشته و با آن دلار خریده است. او پیشنهاد كرد اگر دلارها را سرقت كنیم پول خوبی به ما می‌دهد. شب سرقت سه نفری مقابل خانه مرد تاجر رفتیم. برادرزاده‌اش در خیابان ماند و ما وارد شدیم. در همین موقع برادرزاده شاكی با تلفن همراهم تماس گرفت و مرد صاحبخانه با شنیدن صدای زنگ تلفن همراه بیدار شد. از ترس در حمام مخفی شدیم كه ماجرا لو رفت و من دستگیر شدم.
با اعتراف وی،‌ دو همدستش نیز در مخفیگاهایشان شناسایی و بازداشت شدند. طراح این سرقت گفت: عمویم با فروش خانه‌اش پول زیادی به‌دست آورده و آن را به دلار تبدیل كرده بود. وسوسه سرقت پول‌ها باعث شد با دو مرد جوان صحبت كنم تا نقشه را اجرا كنند. قرار بود صدای زنگ تلفن خود را خاموش کنند اما فراموش كرده بودند و ماجرا لو رفت.
برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.