نجات 2 كودك از شكنجه‌گاه نامادری معتاد

نجات 2 كودك از شكنجه‌گاه نامادری معتاد

دختر هشت ساله و برادر 12 ساله‌اش كه تحت شكنجه‌های نامادری معتاد بودند، با دخالت اورژانس اجتماعی نجات پیدا كردند. پدر كودكان در زندان است و دختر بچه قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرد.
به گزارش جام‌جم، داریوش بیات‌نژاد، مدیركل بهزیستی استان تهران در تشریح این ماجرا گفت: ساعت 12 و 45 دقیقه پنجشنبه، 17 مرداد اهالی محله‌ای در اسلامشهر با شنیدن صدای گریه و زاری كودكان كه حكایت از كودك آزاری داشت، با اورژانس اجتماعی تماس گرفته و درخواست كمك كردند.ماموران اورژانس اجتماعی با همكاری پلیس و حكم قضایی برای بررسی كودك آزاری در كمتر 15 دقیقه خود را به محل رساندند. با بررسی‌های اولیه، دو كودك به نام‌های مریم هشت ساله و مهدی ۱۲ ساله مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند كه زمینه برای خروج آنها از خانه فراهم شد.
وی با اشاره به این‌كه این دختر هشت ساله با توجه به شدت آزارهای روحی و جسمی ابتدا به بیمارستان اسلامشهر منتقل شد، تصریح كرد: با توجه به این‌كه این دختر از نقاط مختلف بدن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از ناحیه فك، نیاز به عمل جراحی دارد، برای انجام اقدامات مقتضی به بیمارستان طبی كودكان در تهران منتقل شد. پسرك ۱۲ ساله نیز به یك مركز قرنطینه برای انجام اقدامات لازم و مراقبت انتقال پیدا كرد. براساس بررسی‌های صورت گرفته این آزار و اذیت‌ها از سوی نامادری این كودكان اتفاق افتاده است. پدر این كودكان به‌دلیل خرید و فروش مواد مخدر در زندان است. مادر این كودكان نیز كه پیش از این طلاق گرفته و ازدواج دوباره كرده بود، در قم و دور از این كودكان زندگی می‌كند. با توجه به این‌كه نامادری مذكور دچار اعتیاد و اختلال روانی نیز بود، از طریق مقامات قضایی زمینه جلب و بازداشت وی فراهم شده است.