فروش خودروهای لوكس با پلاك جعلی

فروش خودروهای لوكس با پلاك جعلی

اعضای یك باند كه خودروهای لوكس را با پلاك‌های جعلی می‌فروختند، دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم در تشریح این پرونده بیان كرد: رسیدگی به این پرونده از یك ماه قبل در دستور كار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. ماموران یكی از خودروهای پلاك گذرموقت را شناسایی و تحقیقات را روی آن متمركز كردند. سرنخ به دست آمده نشان داد پلاك نصب شده روی خودرو، جعلی است.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: با پیگیری‌ها روی این پرونده اعضای یك باند سه نفره شناسایی شدند. این افراد، با شناسایی خریداران خودروهای مدل بالا و لوكس، این خودروها را برای آنها از كشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری كرده و به نام آنها وارد می‌كردند. بعد با برگه گذر موقت در سطح كشور تردد می‌كردند.  متهمان با شناسایی افرادی كه به این خودروها علاقه داشتند، با قول مساعد دریافت پلاك ملی آنها را فریب داده و خودرو را می‌فروختند. مدتی با پلاك‌های جعلی گذرموقت خریداران را فریب داده اما در ادامه با افشای این موضوع و شكایت خریداران دستگیر شدند. جاعلان پلاك‌ها هم شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به ارزش 60 میلیارد تومانی این پرونده گفت: تاكنون 17 خودروی لوكس از اعضای این باند در شهرهای مختلف شناسایی و توقیف شده است. چنانچه فردی به این شیوه مورد جعل و كلاهبرداری قرار گرفته می‌تواند به پلیس البرز مراجعه كند.