فداكاری بزرگ ملت در مقابله با فشار حداكثری

روحانی در دیدار مسؤولان وزارت اطلاعات عنوان کرد

فداكاری بزرگ ملت در مقابله با فشار حداكثری

رئیس‌جمهور گفت: ملت در آزمایش سخت مقابله با فشار حدكثری فداكاری بزرگی كرد و سربلند شد؛ اكنون نوبت مسؤولان است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، گفت: مجموعه وزارت اطلاعات از مهم‌ترین دستاوردها و سرمایه‌های نظام اسلامی است و این‌كه بر اساس قانون اساسی، تنها دستگاه اجرایی است كه وزیر آن باید مجتهدی عادل باشد؛ یعنی متشرع بودن كاركنان و نیز شرعی و عادلانه عمل كردن وزارت اطلاعات اولین و محوری‌ترین ركن فعالیت این دستگاه است.
وی، قانونی و نظارت‌پذیر بودن را ركن دوم فعالیت وزارت اطلاعات دانست و ادامه داد: این‌كه قانونگذار بعد از بحث‌های فراوان به این نتیجه رسید كه دستگاه اطلاعاتی كشور باید در قالب وزارت و درون دولت شكل گیرد، نشانه این است كه این دستگاه علاوه‌بر نظارت خداوند و مردم، نظارت رئیس‌جمهور به عنوان منتخب مردم، مجلس و سایر اركان قانونی كشور را بر خود پذیرفته است.
رئیس‌جمهور تصریح كرد: مردمی بودن و جامعه محور عمل كردن، سومین ركن فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات است.
اقشار و سلیقه‌های مختلف اجتماعی باید به سلامت عمل و اقتدار وزارت اطلاعات باور داشته باشند و با شنیدن نام وزارت، احساس امنیت و آرامش كنند.
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، ماموریت اصلی وزارت اطلاعات را حفظ نظام، كشور، امنیت ملی و منافع مردم دانست و افزود: وزانت، استحكام و تجربه در امور اطلاعاتی و امنیتی از ویژگی‌های ممتاز وزارت اطلاعات در مقایسه با سایر دستگاه‌هاست.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح روند تحولات از مقطع دی  96، خروج آمریكا از برجام و تلاش دشمنان برای تنش‌آفرینی در داخل و جنگ اقتصادی از خارج؛ به تبیین برنامه‌ها و اقدامات دولت در هر مقطع پرداخت و ضمن تبیین نتایج سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل متحد، گفت: دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران گر چه ممكن است اعتراف نكنند، اما پذیرفته‌اند كه استراتژی فشار حداكثری شكست خورده و این رویكرد را باید در مقابل ملت ایران كنار بگذارد.
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با تاكید بر این‌كه «ملت ما در آزمایش سخت مقابله با فشار حداكثری بدخواهان فداكاری بزرگی كرد و سربلند شد»، افزود: دستگاه‌ها، قوا و نیروهای مسلح نیز در این زمینه با هماهنگی خوب و تلاش فراوان عمل كردند كه این مسیر باید تا رسیدن به نقطه‌ای كه دشمنان به طور كامل از اعمال فشار حداكثری ناامید شوند، ادامه یابد.
روحانی با بیان این‌كه مردم نشان دادند كه هوشیارند و ریشه فشارها و سختی‌ها را به‌درستی می‌شناسند، تصریح كرد: امروز مهم‌ترین قدردانی مسؤولان از ملت، حفظ نظام اسلامی، ایران عزیز، منافع ملی و اثبات كارآمدی و خدمت به جامعه است.