بلاتکلیفی 900هزار کارت سوخت در پست

بلاتکلیفی 900هزار کارت سوخت در پست


مدیركل پست استان تهران با بیان این‌كه
 9 میلیون كارت سوخت به شركت ملی پست ایران تحویل داده شده، گفت: از تعداد كارت سوخت‌های تحویل شده حدود 10 درصد
 (900 هزار كارت سوخت) در پست باقیمانده است.
مهدی مقصودی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: به دلیل این‌كه كارت سوخت یك طرح ملی محسوب می‌شود شركت ملی پست انتفاع را كنار گذاشته تا كار به بهترین نحو انجام شود، به طوری كه طبق قانون برای هر مرسوله باید دو بار مراجعه شود و مدت 15 روز در باجه معطلی می‌ماند اما برای كارت سوخت سه بار مراجعه می‌شود و تا شش ماه در باجه معطله نگه می‌داریم تا متقاضیان برای دریافت مراجعه كنند.
از میزان 900 هزار كارت سوختی كه در باجه‌های پست كل كشور باقیمانده حدود 23 درصد مربوط به بخشی می‌شود كه گیرنده شناخته نشده، 24 درصد مربوط به افرادی است كه سه بار مأمور پست مراجعه كرده كه یا كارت شناسایی شخصی یا مالكیت خودرو را در اختیار نداشته یا در آدرس مذكور نبوده، 15درصد نقل‌مكان كردند، 10 درصد آدرس غلط دادند و 4 درصد هم در بخش سایر مانند فوتی‌ها قرار دارند. در این میان 4 درصد افراد به هر دلیل از دریافت كارت سوخت امتناع كردند و این كارت‌ها به باجه‌های معطله تحویل شد.
وی به اقدامات پست برای خدمت به متقاضیان اشاره كرد و گفت: سیستم بازتوزیع پست راه‌اندازی شده و اگر باركد كالا را متقاضی در اختیار شركت پست دهد با پرداخت هزینه پست پیشتاز به آدرس جدید ارسال خواهد شد.
مقصودی به فعالیت شركت‌های خصوصی پست اشاره كرد و ادامه داد: مرداد سال 95 مجلس قانونی به نام اساسنامه شركت ملی پست تصویب كرد كه هدف آن ساماندهی بخش پست بود. طبق این قانون به دو اپراتور پروانه و به 23 شركت مجوز فعالیت داده شد تا در كنار شركت ملی پست به ارائه خدمات بپردازند. این 23 شركت باید زیرمجموعه یكی از سه اپراتور بزرگ پستی قرار بگیرند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی تاكید كرد: هنوز در ابتدای جاده اصلاح ارائه خدمات پست هستیم و 15 درصد سهم بازار در اختیار سه اپراتور بزرگ قرار دارد و 85 درصد در اختیار غیرمجوزدارها است. سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای این‌كه بتواند این موارد را اصلاح كند اقداماتی انجام داده كه در آینده موارد آن نمایان خواهد شد.
مدیركل پست استان تهران به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این‌كه با پیشرفت فناوری اطلاعات چه چشم‌اندازی برای پست پیش‌بینی می‌كنید، پاسخ داد: با پیشرفت فناوری، پست توانسته خود را به‌روز كند و اكثر فعالیت‌هایی كه در فضای مجازی چه به صورت خرد و چه به صورت گسترده مانند فروشگاه‌های خرید آنلاین از طریق پست ارائه خدمت می‌شود و همین موضوع موجب افزایش درآمد این ارگان دولتی شده است. حضور پست‌های خصوصی نیز در این زمینه این اطمینان را می‌دهد كه رقابت سالم شكل بگیرد.