آقای دریابندری شما هم؟!

آقای دریابندری شما هم؟!


توی خانه كه نشسته باشم و تخمه بشكنم، آخرش نگاه می‌كنم كه‌ای بابا بیهودگی چه ساده كوه می‌شود، اما وقتی می‌آیم و می‌بینم علی آقای مظاهری همسایه روبه‌رویی گروهمان كه حسابی اهل شعر و كتاب خواندن هم هست، مشتی تخمه برایمان گذاشته روی میز، اصلا نگاهم عوض می‌شود كه اصلا هم بیهودگی در كار نیست، خیلی چیزها می‌شود بهانه رفاقت و مهربانی و بطالت و بیهودگی كه گاهی یقه‌مان را می‌گیرد، می‌شكند و به آن معنی تازه‌ای می‌دهد.
حالا كه اینها را گفتم مجبورم این را هم بگویم كه البته این جناب تخمه به ما وصال نداد. آقای جوادی، دبیر گروه ورزش و همسایه چند میز آن‌طرف‌ترمان كه خوش‌نشین تحریریه و نزدیك تراس هم هستند، به اشارتی همین مشت بیهودگی معنایافته روی میز ما را طلب كردند و ما هم تقدیم كردیم دیگر... مگر این دنیا چند تا آقای جوادی این همه مهربان دارد؟ بگذریم كه وقت تنگ است و حرف بسیار.
امروز هم مثل دیروز، صابر محمدی قدم رنجه كرده و آمده صفحه 9. همین‌طور كه در توییتر می‌گشته رسیده به پستی كه مایه خنده و حیرت توامان است. آقایی كه خودش را نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو سازمان جهانی صهیونیسم معرفی كرده، به نقل از یك منبع امنیتی نام فرماندهان‌ گردان‌های نظامی ایرانی كه برای سركوب مردم عراق به آنجا شتافتند را نوشته است. فكر می‌كنید نام چه كسانی در این فهرست است؟ باورتان می‌شود بگوییم نجف دریابندری، داریوش آشوری و حتی برخی مترجمان درگذشته از جمله ابراهیم یونسی! خلاصه كه ما فهرست را خواندیم و خندیدیم. این آقای روزنامه‌نگار یعنی عقلش نرسیده نام‌های مذكور را در گوگل جست‌وجو كند تا چنین رودستی نخورد؟
در صفحه بعدی هم رفته‌ایم سراغ سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری كه این روزها حرف و حدیث‌های جابه‌جایی و رفتنش از این سازمان به گوش می‌رسد. رفته‌ایم سراغ این‌كه این مدیر چه كرده و چه كارنامه‌ای دارد. چه انتقاداتی را به او وارد كرده‌اند و جانشینان احتمالی‌اش چه كسانی خواهند بود.
از آن روزهایی است كه با كارنامه‌ها كار داریم! در صفحه 11 رفته‌ایم سراغ «مرد بدون سایه» تازه‌ترین ساخته علیرضا رئیسیان نكات مثبت و منفی فیلمش را بررسی كرده است. در این مسیر سری هم زده به كارنامه فعالیت‌های این كارگردان تا ببینیم از دیروز تا امروز چه كرده است.
در صفحه 12 هم كه به رسم هر چهارشنبه محمدرضا كائینی سراغ تاریخ رفته، گفت و گوی مفصلی داریم با حسین محجوبی نقاش و طراح پارك ساعی. او در این گفت و گو درباره شخصیتی حرف زده كه همواره افسانه و واقعیت‌ها درباره‌اش بسیار بوده است. روایت محجوبی را هم در كنار دیگر روایت‌های بیان و منتشر شده درباره خسرو گلسرخی بخوانید.