امروز فیفا درباره سفر ایران  تصمیم می‌گیرد

فدراسیون فوتبال، ادعای عجیب مسؤول عراقی را تكذیب كرد

امروز فیفا درباره سفر ایران تصمیم می‌گیرد

روز گذشته مدیر تیم ملی عراق در گفت‌وگو با یكی از رسانه‌های این كشور اعلام كرد، هیات ایرانی كه برای بازدید از وضعیت شهر بصره به این كشور رفته بودند، با برگزاری مسابقه در آنجا موافقت كردند.
كوركیس در حالی چنین ادعایی داشت كه روز گذشته یكی از مسؤولان فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم ضمن تكذیب سفت و سخت حرف‌های او، گفت: «هرگز نگفتیم ما موافقیم بازی در بصره برگزار شود.» مدیر تیم ملی عراق در مصاحبه‌اش تاكید كرده بود: «ساكت، سرپرست تیم ملی ایران و هیات همراهش بعد از دیدن وضعیت ورزشگاه بصره و هتل اقامتگاه تیم ملی ایران برای برگزاری این بازی در این شهر موافقت كردند. در پایان این جلسات توافق شد بازی‌های رفت و برگشت در مكان و موعد قبلی برگزار شود.» آن مقام مسؤول فدراسیون فوتبال توضیح داد: «ما از امكانات بازدید كردیم ولی همه چیز منوط به تصمیم كنفدراسیون فوتبال آسیا و همین فیفاست. ما از امكانات بازدید كردیم. منتها مشكل الان چیز دیگری است. فدراسیون فوتبال زیاد موافق این سفر نیست؛ به این دلیل كه ممكن است خدای ناكرده اتفاقی رخ دهد.» او در پاسخ به این سوال كه آیا شلوغی‌ها در شهر بصره وجود داشت، گفت: «نه به آن صورت. بسیار كم بود. ولی برای ما امنیت تیم ملی خیلی مهم است. عراقی‌ها تضمین دادند سفر ما به این كشور در امنیت كامل برگزار شود؛ منتها هرطور حساب كنیم برای ما نرفتن به این كشور بهتر است. یك‌جورهایی می‌توانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و در زمین بی‌طرف بازی كنیم. شما اتفاقات بازی ذوب‌آهن و الزورا را هم دیدید. كلا شرایط آنجا سخت است و مناسب نیست.»
ترس مسؤولان فدراسیون فوتبال این است كه مبادا در اطراف هتل تیم ملی یا داخل ورزشگاه اتفاقی رخ دهد و ملی‌پوشان با مشكل روبه‌رو شوند. بعضی از بازیكنان موافق این سفر نیستند و می‌گویند، فدراسیون نباید ریسك كند.
روز گذشته فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا تعطیل بود و به گفته این مقام مسؤول فدراسیون به احتمال فراوان امروز تكلیف محل بازی با عراق مشخص خواهد شد. قرار است این موضوع امروز در دستور كار فدراسیون جهانی قرار بگیرد و آنها بعد از بررسی، خبر نهایی را به دو كشور اعلام كنند. شهر بصره از نظر امكانات میزبانی مشكلی ندارد. علاوه بر زمین تمرینی، هتل مناسب هم در اختیار تیم ملی است. از نظر لجستیكی هم همه‌چیز مهیاست. گزارشی كامل از این امكانات در اختیار مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفت. او هم منتظر نامه نهایی كنفدراسیون و فیفاست. با توجه به شكستی كه ایران مقابل بحرین داشت، در صورتی كه دیدار روز 23 آبان‌ماه مقابل عراق در كشور ثالثی برگزار شود، قطعا به نفع تیم ملی خواهد بود. با این حال باید منتظر ماند و دید درنهایت تصمیم فیفا چه خواهد بود؟