اچ‌دی‌سازی یكی از تحولات اساسی سازمان است

در نشست خبری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی مطرح شد

اچ‌دی‌سازی یكی از تحولات اساسی سازمان است



نشست خبری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در خصوص شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه روز گذشته در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، نشست خبری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درخصوص شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.
رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و رئیس اجلاس شانزدهم، رضا ابراهیمی مدیر روابط‌عمومی معاونت توسعه و فناوری رسانه و همچنین دبیر كمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی اجلاس، مجتبی سیاه تیری دبیر كارگروه هماهنگی اجلاس و مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت فناوری رسانه در این نشست خبری حضور داشتند.
علیدادی ابتدای مراسم گفت: شانزدهمین دوره اجلاس فناوری رسانه با رویكرد بیانیه گام دوم كار خود را شروع كرده است و رهبری با انتشار این بیانیه عملا این مسیر 40 ساله را بازخوانی و مسیر 40 سال آینده را مطرح كردند.
وی همچنین افزود: تحولاتی كه در حوزه جهانی رخ ‌داد را به فال نیك می‌گیریم. تحولات فراوانی در حال شكل‌گیری است كه در حوزه‌های گوناگون خودنمایی می‌كند و ما نیز براساس رهنمون‌هایی كه در این بیانیه وجود دارد باید از این تجربه‌ها بهره ببریم.
وی ادامه داد: اتفاقاتی كه در 40 سال گذشته در صنعت رخ داد این بود كه عقب‌ماندگی‌ها را جبران كنیم و به تولید ۸۰ درصدی در داخل كشور برسیم و در صنعت رسانه از خلاقیت‌هایی استفاده شده و خواهد شد. نتیجه حاصل از پانزدهمین اجلاس این بود كه سه محصول ما به كشورهای دیگر راه پیدا كرد. استفاده از هوش مصنوعی نمونه بارزی بود كه اتكا به خود در آن موج می‌زد.
وی در ادامه نیز عنوان  كرد: توجه به كیفیت اچ‌دی یک موضوع جدی است كه در صداوسیما و معاونت فناوری رسانه بعد از اجلاس پانزدهم به آن توجه ویژه‌ای شده است تا بتوانیم با كمك رئیس سازمان تحول
اچ‌دی سازی را برای همه شبكه‌های تلویزیونی داشته باشیم.
علیدادی در ادامه با اشاره به دوره شانزدهم اجلاس فناوری رسانه افزود: اجلاس فناوری رسانه محلی است كه می‌توان از این قابلیت‌ها استفاده كرد. در این اجلاس همانند سال‌های گذشته نمایشگاه فناوری رسانه را داریم كه بیش از ۲۰ مورد در این نمایشگاه هست. ۱۲۵مقاله علمی به دبیرخانه اجلاس ارسال شده كه ۶۷ مقاله قبول شده و ۲۷مقاله به صورت شفاهی و ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی است.۴۰نشست تخصصی در این اجلاس نیز برگزار می‌شود با موضوع‌هایی مثل برودكست، آی‌پی، هوش مصنوعی و بهره‌برداری از آن، چشم‌اندازی فناوری رسانه، اچ‌دی، علوم شناختی، تلویزیون تركیبی.
علیدادی گفت: در موضوع فناوری فضای مجازی صداوسیما حركت بزرگی را شروع كرده و امیدواریم تا پایان سال مركز داده سازمان به بهره‌برداری برسد. زیر ساخت‌های فضای مجازی بسیار هزینه‌زاست و ما نیز گرفتاری بودجه‌های عمرانی را نیز داریم.
وی بیان كرد: اچ‌دی‌سازی یكی از تحولات اساسی سازمان است. ما نیز باید تمام سرمایه‌گذاری‌های قبلی را كنار گذاشته و با سرمایه جدید شروع به اچ‌دی‌سازی كنیم. در حال حاضر برای سه شبكه تلویزیونی این زیرساخت‌ها در دستور كار قرار گرفته و دوشبكه آن به‌زودی اچ‌دی می‌شود. پیچیده‌ترین شبكه ما شبكه خبر است. مساله جدی در این بخش داریم و آن هم این است كه زیرساخت و مدل انتشار ما اجازه نمی‌داد كل شبكه‌ها را به صورت اچ‌دی به مخاطب ارائه دهیم. باید فناوری انتشارمان را تغییر دهیم و به دی‌وی‌وی‌تی ۲ تبدیل شود و اگر این اتفاق بیفتد به‌راحتی اچ‌دی شدن قابل اجراست.