انهدام اهداف دریایی توسط ناوهای ایران، روسیه و چین

در دومین روز از رزمایش مشترک 3 کشور انجام شد

انهدام اهداف دریایی توسط ناوهای ایران، روسیه و چین

 اولین مرحله از تمرینات رزمایش مشترک دریایی ایران روسیه و چین با تیراندازی شناورهای حاضر در رزمایش به سوی سه هدف از پیش تعیین شده اجرا شد. در دومین روز از برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، یگان‌های شناور سه کشور که از صبح دیروز با جدا‌شدن از بندر چابهار به سمت محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند و دریای عمان عزیمت کرده بودند، اولین مرحله از تمرینات این رزمایش را به اجرا گذاشتند. در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، روسیه و چین به فرماندهی شناور تندر و با استفاده از سلاح کالیبر 20 میلیمتری به سوی سه هدف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند. همچنین در مرحله بعد تمرین PHOTOEX شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه نیز صورت گرفت.  تمام مراحل فوق با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش انجام شد. امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری رئیس ستاد ارتش دیروز در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جاسوسی از رزمایش مرکب ایران روسیه و چین اظهار کرد: قطعا خیلی از کشورها امروز می‌خواهند بدانند رزمایش ایران روسیه و چین چگونه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ما در سال‌های قبل نشان دادیم که در این زمینه با کسی تعارف و شوخی نداریم. این یک هشدار جدی است. اطمینان داشته باشید هر شناور یا هر پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین‌ شود، می‌زنیم. کسی حق‌ ورود به رزمایش ما را ندارد.
سیاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما اطلاعات آشکار را در رزمایش اعلام می‌کنیم و نشان می‌دهیم اما اطلاعات طبقه‌بندی قابل دسترسی برای کسی نیست.  معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین پاسخی به تشکیل ائتلاف آمریکا در منطقه است، اظهار کرد: این رزمایش تنها یک اقدام مشترک است و ما بنایی بر ایجاد ائتلاف نداریم؛ اگرچه آمریکایی‌ها با تلاش برای نا امن جلوه دادن منطقه سعی بر ایجاد ائتلاف داشتند، اما پیام ایران در این رزمایش و رزمایش‌های دیگر این است که امنیت تنگه هرمز به بهترین شکل تامین شده و ائتلاف‌های آنها در این منطقه معنایی ندارد.