پلیس پایتخت در تعقیب قاتلان مرد رویه‌كوب

پلیس پایتخت در تعقیب قاتلان مرد رویه‌كوب


زوج جوان كه پس از قتل مردی، جسد او را در حوالی اتوبان زین‌الدین رها كرده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. پلیس همدست آنها در جنایت را شناسایی و دستگیر كرده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 11و 50 دقیقه 15 اسفند امسال بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران در تماس تلفنی یكی از ماموران كلانتری تهران نو در جریان كشف جسد مرد 35 ساله‌ای قرار گرفت كه بر اثر ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و پایین‌تر از بیمارستان لواسانی در اتوبان زین‌الدین رها شده بود. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند كه معلوم شد آن مرد بر اثر ضربه‌های چاقو كشته شده و آثار ضرب و جرح روی بدنش وجود دارد كه نشان از درگیری وی با قاتل فراری داشت. ماموران متوجه شدند فردی با اورژانس تماس گرفته و امدادگران اورژانس را برای نجات مرد جوان به محل حادثه كشانده، اما آنها با حضوردر محل فقط با جسد مرد جوان روبه‌رو شدند و اثری از فرد تماس‌گیرنده نبود.
این در حالی بود كه ماموران پی بردند چند راننده عبوری در محل حضور داشتند كه مشاهده كردند سرنشینان خودروی سمندی فرد زخمی را از صندلی عقب خودروشان بیرون انداخته‌ و به سرعت از محل دور شده‌اند. همچنین مشخص شد یكی از رانندگان توانسته شماره پلاك خودروی فراری ازصحنه قتل را به خاطر بسپارد. ماموران شماره پلاك خودرو را از پلیس راهور استعلام كردندكه معلوم شد مالك آن یك زن است. آنها از وی تلفنی تحقیق كردند كه مشخص شد خودرو در اختیار شوهرش به نام فرید بوده كه بنگاه املاك دارد.
فرید تحت تعقیب پلیس قرار گرفت وساعت 14 و 20 دقیقه همان روز بازداشت شد. او مدعی شد عامل جنایت یكی از دوستانش به نام علی است و اظهار كرد: 37 روز بود كه در كمپ ترك اعتیاد در شرق تهران بستری بودم كه همانجا با علی آشنا شدم. می‌گفت با فردی اختلاف مالی و ناموسی دارد و آن مرد باعث شده كه او بی‌دلیل دو هفته در این كمپ بستری شود . با هم دوست شدیم و شماره تلفنم را گرفت و قرار شد كه بعد از بیرون آمدن از كمپ اگر كاری داشت سراغم بیاید. كار آن مرد رویه‌كوبی مبل بود. من بعد از 37 روز مرخص شدم و به خانه رفتم و دو هفته بعد نیز او مرخص شد و با هم تلفنی حرف زدیم. علی چهارشنبه‌شب با من تماس گرفت و بعد با همسر موقتش به خانه‌مان آمد. علی از من خواست سراغ همان مردی برویم كه او را به ناحق در كمپ بستری كرده بود. قبول كردم و در حالی كه همسرش و فرزندم در خودرو بودند، سراغ آن مرد در كارگاه رویه‌كوبی مبل در ماهدشت كرج رفتیم. علی وارد كارگاه شد و آنها با هم درگیر شدند و انگار آن مرد نمی‌خواست همراهش بیاید كه با هم دعوا كردند و كارشان به زد و خورد كشیده شد. من با مسؤول كمپی كه در آنجا من و علی بستری بودیم تماس گرفتم و قرار شد روز بعد آن مرد را تحویل كمپ در شرق تهران بدهیم. بعد هم دست و پای آن مرد را بستیم و به زور در صندلی عقب خودرو انداختیم. دوبار دست و پایش را باز كرد و خواست فرار كند كه علی با پوتینش برای آرام كردن آن مرد، ضربه‌هایی به سر و صورت او زد تا آن مرد مقاومت نكند. بعد هم با چاقو او را مجروح كرد. روز بعد هم متوجه مرگ او شدیم. من و فرزندم به خانه بازگشته و تازه آنجا متوجه سرقت پول و طلا از خانه‌ام توسط علی و همسرش شدم.
 با اعتراف این متهم، او به اتهام معاونت در قتل عمدی و مشاركت در آدم‌ربایی در بازداشت به سر می‌برد. تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری متهم به قتل فراری و همسرش ادامه دارد.
جراحی مرگبار
 مرد 46 ساله بر اثر عمل جراحی فوت شد و خانواده‌اش از كادر درمانی بابت مرگ او شكایت كردند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 12 و 10 دقیقه 15 اسفند امسال، یكی از ماموران كلانتری یوسف‌آباد با بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و خبر داد مرد 46 ساله‌ای در بیمارستانی در پایتخت فوت كرده و خانواده‌اش اكنون از كادر درمانی بابت مرگ او شكایت دارند. با دستور قضایی تحقیقات در این باره آغاز شد. ماموران در جریان تحقیقات اولیه از خانواده فرد فوت شده متوجه شدند برای انجام جراحی به بیمارستان رفته كه هنگام عمل دچار ایست قلبی شده و فوت كرده است.
در ادامه این خانواده بابت مرگ او از پزشك معالج و كادر درمانی بیمارستان شكایت كردند. این در حالی بود كه پرونده با نبود صلاحیت رسیدگی به دادسرای جرایم پزشكی ارسال شد.