کی‌روش به زودی به ایران می‌آید

کفاشیان خبر پنجشنبه جام‌جم را تائید کرد

کی‌روش به زودی به ایران می‌آید

روز پنجشنبه روزنامه جام‌جم خبری منتشر کرد مبنی بر  این‌که کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم‌ملی به نزدیکانش در تهران گفته به‌زودی برای یک مراسم خیریه به ایران سفر خواهد کرد. انتشار این خبر با واکنش علی کفاشیان نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد. او خبر روزنامه جام‌جم را تائید کرد و گفت این سفر به زودی قطعی می‌شود. کفاشیان در این باره توضیحات دیگری هم داد و از این گفت که با کارلوس برای حضور در تیم‌ملی مذاکره‌ای نداشته‌اند.

 آقای کفاشیان! شما با کارلوس کی‌روش در ارتباط هستید؟
نه ارتباط خاصی ندارم. گه‌گاه به هم پیام تبریک می‌دهیم. مثلا او عید نوروز را به من تبریک گفت. من هم تولدش را تبریک گفتم.
 به این دلیل پرسیدیم که بعد از ورود شما به فدراسیون فوتبال با توجه به حضور آقای نبی به عنوان دبیر‌کل، این شایعه بسیار شنیده می‌شود که شاید کی‌روش به تیم‌ملی بازگردد.
نه بحثی در این‌باره وجود نداشته است. الان آقای اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی هستند و کارشان را شروع کرده‌اند. به زودی هم تیم‌ملی کارش  را در رقابت‌های مقدماتی آغاز می‌کند. بحثی در این باره نبوده...
 یعنی ممکن نیست او بازگردد؟
آقای کی‌روش قرار است به‌زودی به ایران بیاید. در حال‌حاضر در کشور پرتغال هستند ولی صحبت‌هایی بین ایشان و فدراسیون صورت گرفته. فکر می‌کنم به زودی به کشور سفر کند.
 برای چه‌کاری؟ همان خیریه؟
بله، ایشان بخشی از طلب خود را به موسسه خیریه‌ای بخشیده که شما می‌دانید؛ بچه‌های معلول و بی‌سرپرست.
 بله، موسسه بهشت امام‌رضا(ع).
ایشان قرار است کارهایش را بکند و برای برگزاری این مراسم خیریه به کشور سفر کند.
 پس در این سفر بحثی درباره تیم‌ملی نخواهید داشت.
تا آن موقع کسی از هیچ چیز خبر ندارد. در صورت تائید اساسنامه ایران از سوی فیفا، مجمع انتخاباتی برگزار می‌شود. بعد از آن رئیس جدید انتخاب خواهد شد. آن موقع رئیس تصمیم‌گیرنده خواهد بود. ما از الان نمی‌دانیم چه کسی می‌آید. شاید ایشان دوست داشت تغییری روی نیمکت تیم‌ملی بدهد و شاید هم دوست داشت کی‌روش یا هر مربی دیگری را بیاورد. شما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که کارلوس کی‌روش سه ساله با فدراسیون فوتبال کلمبیا قرارداد دارد و الان سرمربی آنهاست.
 ممکن است شما سرپرست فدراسیون شوید؟
فعلا که چیزی مشخص نیست و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر مشخص شود.