نسخه Pdf

کار بزرگ نورالدین خانزاده

کار بزرگ نورالدین خانزاده


سریال نون‌خ داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتابگردان است. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمه آفتابگردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌ است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند. در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند.
نون خ  این‌گونه شروع می‌شود اما در ادامه ماجراهای دیگری نیز به آن اضافه می‌گردد و البته در  فصل دوم با قصه‌‌ای متفاوت روی آنتن رفت که باز هم پای خانزاده وسط بود اما چیزی که رقم خورد آشنایی بیشتر مردم سایر نقاط کشور با  اهالی کرمانشاه و استان کرمانشاه بود. استانی که به فرموده  رهبر معظم انقلاب به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی شناخته می‌شود.  شاید دلیل این نام‌گذاری تاریخچه این استان باشد.
این سینه ستبر در دوران انقلاب اسلامی در برابر دشمن شجاعانه ایستاد و در زلزله آبان ۹۶ در برابر خشم‌ طبیعت چون کوه
ایستادگی کرد و ویرانه‌ها را از نو ساخت. مسأله‌ای که شاید کمتر در سریال نون‌خ به نمایش درآمده اما در عوض  خونگرمی‌های مردم این استان و زیبایی‌هایش به خوبی تصویر شده‌اند. کمتر استانی دارای چنین زیبایی ها و پتانسیل‌هایی است. در این میان هیچ ابزاری مانند هنر قادر نیست این چهره زیبا را به همگان معرفی کند. اتفاقی که دقیقا در سریال نون‌خ رقم خورده است.
این سریال در  منطقه کندوله و روستای پریان تولید شده و مردم این مناطق استقبالی شایسته از عوامل ساخت این سریال داشته‌اند.
نکته جالب توجه نون‌خ همین واکنش مثبت مردم کرمانشاه به یک اثر طنز و شوخی‌هایی است که با اهالی این منطقه شده است. البته با وجود این شوخی‌ها هیچ‌گونه بی‌احترامی به هموطن‌های ما صورت‌ نگرفته و همین نشان می‌دهد که این سریال با ظرافت و هنرمندانه ساخته شده است.
همه این نکات باعث شده نمایندگان این استان درخواست کنند تا ادامه این اثر در فصل سوم نیز ساخته شود. البته اثرگذاری نون‌خ فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و حتی مسؤولان سایر استان‌ها نیز علاقه‌مند هستند تا چنین آثاری در مورد محل خدمت‌شان ساخته شود. این حد از اثرگذاری پتانسیلی است که فقط د ر  اختیار رسانه ملی است و در مصداق نون‌خ به شکل ویژه‌ای از آن
بهره برده شده است .