نسخه Pdf

صدای زاگرس را بشنوید

صدای زاگرس را بشنوید



برنامه‌های رادیویی شبکه زاگرس مخاطبان قابل توجهی دارد و همین باعث شده مردم برای بیان مشکلاتشان به این شبکه رادیویی رجوع کنند. به همین خاطر در کنار برنامه‌های مفرح، برنامه‌های اجتماعی و مطالبه‌گر نیز از این شبکه پخش می‌شود.
در این بخش به مرور چند برنامه رادیویی خواهیم پرداخت.
 ایوارانه
ایوارانه، برنامه رادیویی دوساعته و سرگرم‌کننده‌ای است که عصرگاه هرروز به‌صورت یک جنگ زنده و با اجرای شاد و پرانرژی مجریان و بازیگران توانمند رادیو به مدت ۱۲۰دقیقه به‌طور زنده تقدیم شنوندگان استان می‌شود. این برنامه ساعت ۱۸تا۲۰ هرروز از شنبه تا پنجشنبه پخش می‌شود و مخاطبان فراوانی دارد. مهم‌ترین ویژگی این برنامه که به جذب مخاطبان کمک کرده، ترویج و طنازی به زبان برنامه محلی است.
برنامه ایوارانه دارای آیتم‌های طنز و جذابی از قبیل طنز ننه گرجی، بیاین باهم بخندیم و... است. پخش موسیقی شاد و متنوع برای کرمانشاهی‌ها یکی از دلایل پرمخاطب بودن این شبکه استانی است. حضور مدیران ترافیکی و ارتباط مستقیم با مرکز کنترل ترافیک شهر موجب شده تا ایوارانه یکی از چالشی‌ترین و پرشنونده‌ترین برنامه‌های رادیویی مرکز صداوسیمای استان کرمانشاه باشد. تهیه‌کنندگان این برنامه: سید جواد حسینی و مجتبی سلاح ورزی، گویندگان: رضا موزونی، امرا... عظیمی، سروش پیمبری، فرشته قاسمی و سودابه جمشیدی، گزارشگران: فاطمه شهسواری و برومند کاظمی و نویسندگان: سهیلا نصرتی و  رویا صنعتی هستند.
 دیار خوش‌نشینان
این برنامه رادیویی ساعت ۱۲و۳۰دقیقه هرروز برای مدت حدود نیم ساعت پخش می‌شود. این برنامه به زبان محلی به مسائل مختلفی می‌پردازد که مهم‌ترین آن با رویکرد فرهنگ‌عامه شامل آداب‌ورسوم، سنت‌ها ، انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها، موسیقی، هنر و هر آنچه به زندگی روزمره مردم مربوط است. جشن‌ها و اعیاد، آیین فتوت، بازی‌ها، پوشاک ایرانی و... از دیگر مواردی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. تهیه‌کننده این برنامه: مصطفی شکربیگی، نویسندگان: سهیلا نصرتی، دکتر محمد برهمن وحسین باویسی، گویندگان: رویا صنعتی و عباس نجفی و گزارشگر: فاطمه شهسواری است.
 صدای شهر
این برنامه باهدف انعکاس مشکلات و مطالبات مردم تهیه‌شده و هر اجرای آن با حضور یکی از مسؤولان برگزار می‌شود. صدای شهر یک برنامه ترکیبی ۴۵دقیقه‌ای است که هرروز هفته به‌غیراز جمعه‌ها ساعت 12ظهر از شبکه زاگرس پخش می‌شود. پرداختن به موضوعات مختلف ازجمله مطالبه گری در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی و ترافیکی موجب جلب رضایت مخاطبان شده است.  این برنامه باهدف ترویج و مطالبه پاسخگویی مسؤولان ساخته‌شده و بر قاب شبکه زاگرس قرارگرفته است.