اتحاد برای شکست اسرائیل

در نشست مجازی تبیین محورهای پیام حج رهبر انقلاب، چه مواردی مطرح شدند؟

اتحاد برای شکست اسرائیل

همزمان با ایام برگزاری حج تمتع و حضور نیافتن زائران در بزرگ‌ترین مناسک اسلامی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا،‌ نشست مجازی «رمی شیطان بزرگ» با موضوع تبیین محورهای پیام حج رهبر معظم انقلاب با حضور شیخ‌عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین،‌ شیخ‌حسین معتوق عضو کویتی شورای‌عالی مجمع جهانی اهل بیت،‌ سیدهاشم الحیدری ناظر کل جنبش اسلامی عهدا... عراق، ‌شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مقاومت از لبنان و آیت‌ا... عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، در پلتفرم کلاب هاوس برگزار شد که گزارش کامل این نشست مجازی در ادامه آمده است:‌

مسائل حساس و مؤثر بر سلامت اسلام نباید فراموش شود
ابتدای این مراسم شیخ‌عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین با بیان این‌که هر یک از عبادت‌های اسلامی جایگاه ویژه و تأثیر توحیدی، فکری، معنوی، اجتماعی، سیاسی و تأثیر کلی تربیتی خود را دارند،‌ اظهار کرد:‌ به وسیله این عبادات هدف عظیم نظام عبادی یکپارچه‌ اسلام برای ساخت الهی انسان کامل می‌شود و از این‌رو در این نظام یکپارچه از هیچ‌یک از عبادت‌ها نمی‌توان
 بی‌نیاز بود.
شیخ‌عیسی قاسم تصریح کرد: در شرایط ویژه که گاهی بر حجم، شرایط و شروط کمال عبادات تأثیر می‌گذارند، خسارت‌هایی وارد می‌شوند که جبران‌ناپذیرند اما باید تا آنجا که می‌شود برای جبرانشان کوشید بنابراین در موسم حج امسال، دل‌های امت باید کاملا متوجه و مؤدب به آداب حج باشد و از یاد خدا جدا نشود،‌ تماما بر گرد توحید الهی بگردد و از خط شرک، طغیان، فرعونیت و استکبار پاک باشد.
رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: حال این انسان مسلمان می‌خواهد در هر جای کره‌ زمین باشد، تفاوتی ندارد،‌ باید به گونه‌ای باشیم که گویی در حرم، مکه، نزدیکی کعبه، عرفات و مشعر قرار داریم و از این‌رو حرکات ما باید برآمده از روح بندگی و توجه خاکسارانه به خداوند و برائت از دشمنان او باشند.
وی با تاکید بر این‌که باید در جان‌های خویش با هر چه موجب جدایی از حق می‌شود بجنگیم، ادامه داد:‌ حج و مکتب عظیم و بخشش‌های بزرگ آن هر ساله می‌آید تا سراسر امت اسلام را با قدرت به سمت یگانگی سوق دهد و بر قدرت ایمان دینی و اطمینان مسلمانان به ارزش‌های والایشان بیفزاید تا در مواجهه با نیروهای کفر و طغیان و هیمنه استکباری ظالمانه در زمین سست نشوند و در عین حال بر دست‌نشانده‌های شیطان و مستکبران پیروز شوند و نیروهای کفر و شرک و نفاق را
ساکت کنند.
شیخ‌عیسی قاسم تاکید کرد:‌ شرایط خاص حج امسال موجب نمی‌شود انجام مأموریت‌ها و مسؤولیت‌های اسلامی مسلمانان و کوشش برای تحقق هدف‌ها، از دوش‌شان برداشته شود چراکه اسلام، حج و تک‌تک فرایض الهی بر ما حکم می‌کنند که مسائل حساس مؤثر بر سلامت اسلام و منافع مسلمانان و نبردهای پیرامون آن را حتی یک لحظه فراموش نکنیم و به مسائلی دست دوم در زندگی‌مان بدل نشوند.
رهبر شیعیان بحرین افزود: مقاومت اینجا نامی است برای نیروهای اپوزیسیونی که در همه‌ جنبه‌های مثبت در حال رشدند و به ما درباره پیروزی نزدیک امت اطمینان می‌بخشند، پیام ایشان(حفظه‌ا...)، پیام وظیفه‌ سنگین و مسؤولیت عظیمی است که امت باید بر دوش بگیرد و تکالیف الهی‌اش را در قبال اسلام به انجام برساند.





 پیام حج، چارچوب‌های استراتژیک امت اسلام را تعیین می‌کند
در ادامه این نشست مجازی، سیدهاشم حیدری، ناظر کل جنبش اسلامی عهدا... عراق در سخنانی با بیان این‌که پیام هر ساله حضرت امام خامنه‌ای، ولی‌امر مسلمانان، اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد:‌ پیام حضرت آقا در مراسم حج هر سال چارچوب‌های استراتژیک تمام سال آینده را تعیین می‌کند و نشان می‌دهد امت اسلامی کجا قرار دارد، خطر و چالش کجاست، روش‌های مقابله با این چالش‌ها چیست و امت چگونه به موفقیت و پیروزی و فتح می‌رسد.
سیدهاشم حیدری ادامه داد: پیام حج ولی‌امر مسلمانان همچون پیام امام‌خمینی(ره) از هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از شاخص‌های مهم امت اسلام در هر سال است و می‌توان گفت با این پیام، یک تحویل سال پراهمیت اسلامی رخ می‌دهد و یک تحویل سال تکلیفی و تشریعی واقع می‌شود.
ناظر کل جنبش اسلامی عهدا... عراق تصریح کرد:‌ همان‌طور که حضرت آقا فرمودند ۱۵۰ سال اخیر ما تأثیری در سرنوشت کشورهای خودمان نداشته‌ایم اما به تعبیر حضرت آقا که ملت‌ها، جوانان، علما، مجتهدان، دانشگاهیان، روشنفکران، هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران، احزاب، گروه‌ها و همه مسوولیت داریم به‌پا خیزیم تا نه‌فقط ۱۵۰ سال اخیر بلکه مدتی طولانی‌تر را که تحت محرومیت، ظلم، تجاوز و سرسپردگی قرار داشتیم، جبران کنیم.
وی افزود: بنده معتقدم و با کمال صراحت می‌گویم که هر کس در زمانه ما به دور از جمهوری اسلامی دنبال اسلام و عزت و بیداری اسلام و امت اسلامی است در توهم و خطا و اشتباه است. سیدهاشم حیدری با بیان این‌که امروز مقاومت جهان استکبار را نگران کرده است، یادآور شد:‌ بنده این نکته را اضافه می‌کنم که آمریکا از ولایت فقیه یعنی ولایت اسلام که محقق شده بر می‌آشوبد و نگران می‌شود و به خشم می‌آید.
دبیرکل جنبش اسلامی عهد‌ا... عراق تاکید کرد:‌ دور از امام خامنه‌ای و رهبری ایشان مقاومتی وجود ندارد و از این رو جمهوری اسلامی ستون خیمه جبهه مقاومت در دوران ماست.
 وی خاطرنشان کرد: امید عظیم به این‌که ما در دوره‌ پیروزی‌ها قرار داریم به این علت است که ما در دوره‌ رهبری بالفعل یک حکومت مقاوم در کنار احزاب، جنبش‌ها، مراجع، علما و جوانان مقاومت به سر می‌بریم و امروز نیز همان‌طور که حضرت آقا فرمودند: سر برافراشتن عناصر مقاومت در منطقه و بیداری ملت‌ها و انگیزش نسل جوان و پرنشاط دل‌ها را لبریز از امید می‌کند. سیدهاشم حیدری همچنین با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در پیام حج شان گفت:‌ امروز ما به علت نبرد شمشیر قدس در فلسطین در آستانه‌ یک پیروزی و فتح بزرگ در منطقه هستیم و یمن تحت محاصره، امروز نماد پیروزی است؛‌ در عراق نیز همان‌طور که حضرت آقا گفتند یکی از عوامل قدرت، «زبان رسا و صریح عناصر مقاومت» است. مژده فتح عظیم و ظهور امام زمان‌مان و آزادی فلسطین هم در دل‌ها و هم به زودی در حقیقت ان‌شاءا... نزدیک است.





لزوم توجه به توطئه‌های دشمن آمریکایی
 تمرکز بر موضوع فلسطین

در ادامه نشست مجازی «رمی شیطان بزرگ» آیت‌ا... عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری هم اظهار کرد: حج یک عبادت خاص و مقدس است که اهمیتی عظیم دارد و در حوزه‌های مختلف عبادی، تربیتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همچنین امنیتی دارای معناست.
 آیت‌ا... کعبی ادامه داد: متأسفانه ما در این دو سال به علت همه‌گیری کرونا از حج بیت‌ا... الحرام محروم مانده‌ایم درحالی که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «اگر آن خانه رها شود مهلت نخواهید یافت.» به این معنا که بلای الهی گریبانگیرتان خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ حج مظهر قدرت اسلام و عزت امت اسلامی و نماد یکپارچگی، بازسازی، درمان معضلات، بیداری، رفع مشکلات میان فرزندان امت، توجه به مسائل اساسی و بزرگ، مقابله با دشمنان امت و در رأس آنها شیطان بزرگ، آمریکا و دست‌نشانده‌ها و مزدورانش در منطقه است که به سمت آمریکا و نه بیت‌ا... الحرام حج می‌گزارند.
وی با بیان این‌که قبله این مزدوران، آمریکا و در زمینه عادی‌سازی روابط، اسرائیل است، گفت: یکی از معانی حج توجه به مساله‌ اصلی امت یعنی موضوع فلسطین است لذا هر کس آب به آسیاب تفرقه و اختلاف بریزد در توطئه‌ دشمنان و عواقب معنوی این گناه بزرگ شریک است. آیت‌ا... کعبی اضافه کرد: طبیعتا اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حج امسال مراجعه کنیم ایشان بر محورهای روشنی تأکید می‌کنند و می‌گویند بیت الغزل برای جمهوری اسلامی در درجه اول، مقاومت و مستحکم کردن مقاومت اسلامی و مقابله با شیطان بزرگ در جنگ نرم است، حال، این جنگ چه محاصره اقتصادی امت باشد، چه شبیخون فرهنگی و تغییر محاسبات امت باید بر امید موجود در پیروزی‌های بزرگ در مواجهه با شیطان بزرگ تأکید کنیم. عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: ما در دوره‌ پیروزی‌های بزرگ مقاومت اسلامی در لبنان، در سوریه علیه داعش و در عراق، یمن و حتی افغانستان قرار داریم و واقعیت این است که شیطان بزرگ خوار و ذلیل عقب‌نشینی کرده است لذا ما باید به توطئه‌های دشمن آمریکایی آگاه باشیم و تمرکز اصلی‌مان نیز روی موضوع فلسطین و ایجاد تمدن پیش‌گام انسانی باشد.




تکلیف مقاومت، نابود کردن اسرائیل است
به گزارش جام‌جم، یکی دیگر از مهمانان این مراسم مجازی شیخ حسین معتوق، عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت بود که در سخنانی با بیان این‌که پیامی که از سوی امام خامنه‌ای صادر شد،حاوی مهم‌ترین وظایف ما در این برهه یا به عبارتی استراتژی‌های این مرحله است که در فصل حج ترسیم می‌شود،‌ اظهار کرد: حج، فصل وحدت اسلامی درباره مسائل اسلام و فصل همگرایی ذیل پرچم عبودیت خداوند و مخالفت با ظلم و تجاوز است.
وی با تاکید بر این‌که امت اسلامی وظیفه دارند به پا خیزند و چرت زدن و سرسپردگی و خواری و تسلیم ما را بس است،‌ گفت: ما امروز به‌روشنی مشاهده می‌کنیم که ظالمان چگونه می‌خواهند امت اسلام را بدرند و ملت‌ها را با یکدیگر به جنگ بیندازند و از این‌رو سال‌های بسیار برای نبردهای مذهبی تلاش کردند و امروز از چهره‌های زشت‌شان پرده برداشته‌اند.
عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت به تعدادی از کشورها که چهره‌ زشت خود را در عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به نمایش گذاشتند، اشاره کرد و افزود: امروز برخی کشورها از صهیونیست‌ها، صهیونیست‌تر شده‌اند و از این رو نباید درباره آنها سکوت کنیم. وی یادآور شد: سید‌حسن نصرا...می‌گوید وقتی فرزندان مقاومت پس از سال۲۰۰۰ نزد امام خامنه‌ای رفتند و گزارشی از تصور نقش سیاسی مقاومت به ایشان ارائه کردند، ایشان درباره‌ این گزارش نوشتند تکلیف مقاومت، نابود کردن اسرائیل است لذا امروز تکلیف ما نیز درمان این بیماری است که امت از آن رنج می‌برد.
«شاهد بودید در غزه چه اتفاقاتی افتاد و این نشان می‌دهد نابود کردن اسرائیل کار سختی نیست. امروز منش مقاومت وضوح یافته است. ما این منش را در سربلندی امام خامنه‌ای وقتی فرمان حمله به هواپیمای آمریکایی داده شد و کشتی انگلیسی توقیف شد‌، دیدیم و احساس عزت کردیم.»



 مقاومت، معیار شناخت اسلام واقعی از اسلام ساختگی
همچنین شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از لبنان هم در این نشست مجازی که در پلتفرم کلاب هاوس برگزار شد با اشاره به تشابه پیام حج رهبر انقلاب اسلامی با دیگر رهمنودهای رهبر معظم انقلاب و امام راحل خاطرنشان کرد: مهم آن است این پیام‌ها که به مناسبت حج یا مراسم‌ دیگر اسلامی صادر می‌شود، با آنچه علما، مبلغان یا متخصصان دیگر شریعت ممکن است بگویند، متفاوت است.
وی ادامه داد: آنچه‌ امام خمینی و رهبری را متمایز می‌کند آن است که این پیام با این ویژگی در‌واقع جمع میان اسلام نظری و اسلام عملی است و همین تفاوت این مکتب با مکاتب دیگر را روشن می‌کند.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با بیان این‌که در طول سالیان گذشته تلاش دشمنان برساختن نوعی اسلامگرایی با عناوینی چون داعش و النصره و اسلام آمریکایی بوده، گفت: اما مقاومت 11روزه در برابر اسرائیل ثابت کرد با وجود همه توطئه‌ها و همه آن بی‌اختیاری‌ها و تسلط بر تصمیمات و نفت و خاک و دینمان هنوز اخبار الهی در امت وجود دارد.
 شیخ ماهر حمود با ابراز تاسف نسبت به بی‌خبری بخشی از جهان اسلام نسبت به پیام رهبری و پیروزی‌های مقاومت فلسطین، لبنان، عراق و سوریه خاطرنشان کرد: ما نیز هماهنگ با این پیام می‌گوییم فریادمان دعوت به مقاومت است، فریاد ما دعوت به وحدت است، فریاد ما دعوت به بسیج تلاش‌ها در مقابل دشمن صهیونیستی است که به‌رغم مانع‌تراشی‌های آمریکا به گوش‌ها خواهدرسید.
رئیس اتحادیه‌جهانی علمای مقاومت تصریح کرد:‌ ندای پروردگار، فریاد حق در مقابل باطل، ندای راستی در مواجهه با دروغ، فریاد جهاد در مقابل خیانت و فریاد آینده در مواجهه با فروماندگان در هزارتوی تاریخ است،؛ لذا چون این ندای پروردگار است صدای ما،‌ صدای مقاومان،‌ صدای سید‌حسن نصرا...، عبدالملک حوثی و اعمال سردار سلیمانی و فرمانده مهندس و صدای یحیی سنوار که صهیونیست‌ها را در یک محل مشخص به چالش کشید با وجود همه موانعی که دشمنان‌مان می‌تراشند، خواهدرسید.