نسخه Pdf

می‌آیی با هم بازی کنیم؟

می‌آیی با هم بازی کنیم؟

  بچه‌ها زمان کمی داشته‌اند تا یاد بگیرند در این جهان باید از احساسات و نیازهایشان حرف بزنند. تا وقتی خیلی‌خیلی کوچک‌اند لب‌هایشان را برمی‌چینند و اشک می‌ریزند تا آن چه توی ذهنشان می‌گذرد را با ما موجودات بزرگ و عجیب به اشتراک بگذارند، خیلی وقت‌ها هم منظورشان درست به ما نمی‌رسد و مجبورند بی‌خیال حرفشان بشوند. وقتی کمی قد می‌کشند یک چیزهایی را می‌توانند با صحبت کردن به ما بگویند اما اگر غمگین یا عصبانی بشوند، حرف زدن گزینه‌ اولشان نیست. خیلی سخت است آنچه ته ته قلبت پنهان شده را به یک آدم درازقد بگویی! نکند بد بشود؟ دعوایت نکند؟ نکند اصلا نفهمد چه می‌گویی! بعضی‌هایشان سراغ راه حل قدیمی‌شان می‌روند و یک دل سیر گریه می‌کنند، اما بعضی‌های دیگر هم ساکت می‌شوند و می‌روند پی کار خودشان تا شاید زمان کمک کند مسائل عجیب و پیچیده این جهان را درک کنند. حالا اگر در همان حوالی یک آدم بزرگ که می‌تواند قدش را خم کند و کوچک و کوچک شود، پیدا شود و از قضا یک سطل اسباب‌بازی هم به دست داشته باشد، شاید عروسک‌ها و ماشین‌ها، یا سربازان و آدمک‌های خمیری بتوانند از طرف او بگویند چه اتفاق ترسناک یا غم‌انگیزی افتاده!
 بازی، ابزار کشف دنیاست. خودتان را بگذارید جای کودکی که پنج‌شش سال بیشتر نیست پا به این کره گرد خاکی گذاشته، تصورش هم ممکن نیست که چقدر همه چیز می‌تواند عجیب باشد! درست است همه ما الان به زندگی جدی و واقعی‌مان عادت کرده‌ایم اما قبلا یک بار ادای این زندگی جدی را توی بازی‌ها درآورده‌ایم. ما مادر شده‌ایم، به عروسک‌های‌مان غذا داده‌ایم و حسابی از همه خرس‌ها و ماشین‌ها مواظبت کرده‌ایم و حالا گرچه زندگی خیلی سخت‌تر از بازی است اما ما لااقل سه‌چهار سال سابقه کار داریم!
کتاب این هفته، به شما کمک می‌کند یک سطل اسباب‌بازی دست بگیرید و در یک مکان و زمان مشخص، نیم ساعت به زبان بازی کودکتان گوش دهید. این کتاب قدم‌به‌قدم والدین را به اتاق کودک ‌می‌برد، به آنها کمک می‌کند اسباب بازی مناسب تهیه کنند و یاد می‌دهد که چطور یک هم‌بازی خوب باشند و در نهایت مهم‌ترین اتفاقی که از پس این بازی‌ها می‌افتد محکم شدن پایه‌های پُلی است بین والدین و فرزندشان که در سال‌های بعد و سر رسیدن بحران‌های رشد نوجوانی به راحتی فرو نمی‌ریزد.
کتاب «بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی» در واقع جلساتی راجع به نحوه بازی‌کردن با کودک و بر آمدن از پس چالش‌های آن است. این کتاب حدودا 100صفحه دارد که با خواندن آن احساس می‌کنید در جلساتی با حضور روان‌درمانگران کودک شرکت کرده‌اید. 10 جلسه، 10 تمرین. خواندن کتاب به سرعت تمام می‌شود و شما می‌توانید بعد از آن به زبان کودکتان با او سخن بگویید.