نسخه Pdf

مخابره با خون

مخابره با خون

شاهدان رسانه
سال‌های دهه 90، سالهای تكرار یك حماسه برای جوانان مومن و انقلابی ایران است. در این سال‌ها و به واسطه توطئه آمریكایی - صهیونیستی برای تغییر نقشه خاورمیانه و قطع شدن ارتباط ایران با محور مقاومت در عراق، سوریه و لبنان، گروهك‌هایی تكفیری توسط سرویس‌های اطلاعاتی غرب تشكیل می‌شوند كه به ظاهر داعیه حكومت بر عراق و سوریه را دارند اما در حقیقت می‌خواهند ارتباط دولت‌های مقاوم در برابر اسرائیل و آمریكا را با هم قطع كنند. از همان آغازین روزهای این جنگ نامنظم در سوریه و عراق، صدا و سیما با اعزام خبرنگاران خود پوشش خبری فوق العاده‌ای در این مناطق انجام می‌دهد.این خبرنگاران از همان روزهای اول در منطقه حضور دارند و حضور آنها البته از جنس گزارش‌های خبرنگار زن شبكه بی‌بی‌سی نیست كه بعد از اتمام درگیری‌ها و با محافظ و نمایش‌های تبلیغاتی اتفاق بیفتد. حاصل همین حضور دلاورانه هم در این سال‌ها یك شهید و چند مجروح است . شهید محسن خزایی با اصالتی خرم‌آبادی، شهیدی است كه سال‌ها در مركز صدا و سیمای زاهدان خدمت و سال 2013 در مناطق عملیاتی مجروح می‌شود اما دست از حضور در خط مقدم بر نمی‌دارد و نهایتا در سال 1395 در منطقه حلب سوریه و حین تهیه گزارش به فیض عظیم شهادت نائل می‌آید. شهید خزایی به عنوان سردار شهید رسانه نمونه كاملی از خبرنگارانی است كه شجاعانه در یك منطقه عملیاتی و در میان مدافعین حرم حضور می‌یابند. اتفاقی كه در این سال‌ها بسیار رخ می‌دهد و خبرنگاران زیادی با حضور در این مناطق وظیفه خبر‌رسانی را به بهترین شكل انجام می‌دهند و به همین دلیل جبهه رسانه‌ای غرب نمی‌تواند اخبار منطقه را تحریف كند.
جانباز خبر
محمد حسینی، جانباز دوران دفاع مقدس هم خبرنگاری است كه در لاذقیه به‌شدت مجروح می‌شود و یك چشمش را از دست می‌دهد. چشمی كه سال‌ها تجاوزكاری دولت‌های متخاصم را در دوران دفاع مقدس به ایران و در دوران معاصر به حرم اهل بیت(ع) می‌بیند و آنها را ثبت می‌كند. حسینی خبرنگار صدا و سیما در جریان نبرد 33 روزه و شكست اسرائیل هم بوده است و از این جهت یكی از باتجربه ترین خبرنگاران حوزه جنگ در ایران محسوب می‌شود. این جانباز 
پر افتخار مجموعه صدا و سیما در لحظه ورود به خاك ایران و در مصاحبه با خبرنگاران در حالی كه به سختی توان صحبت كردن دارد از مردم ایران می‌خواهد كه برای سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا كنند و برای خود هیچ نمی‌خواهد و اکنون شاهدیم همه كشورهایی كه روزگاری تكفیری‌ها را تا بن دندان مسلح می‌كردند برای افتتاح سفارت‌هایشان در دمشق صف كشیده‌اند. این پیروزی حاصل دلاورمردی مردانی است كه نامشان در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها