نسخه Pdf

همدیگر را متهم نکنید

همدیگر را متهم نکنید



سارا شقاقی، روان‌شناس در این زمینه می‌گوید: در هر رابطه‌ای اختلاف‌نظر و دعوا غیرقابل‌اجتناب است. وقتی دو نفر مدت‌زمان زیادی را کنار هم سپری می‌کنند و زندگی‌هایشان به هم گره می‌خورد، ممکن است گاهی با اختلاف مواجه شوند. این اختلاف‌‌ها ممکن است بزرگ یا پیش‌پا افتاده‌باشد. این مساله که در رابطه‌های زناشویی اختلاف‌نظر وجود دارد، نشانه‌ این نیست که مشکلی جدی‌ رابطه را تهدید می‌کند. درواقع، این اختلاف‌نظر‌ها اگر به‌درستی مدیریت شوند می‌توانند حتی باعث رشد و بهبود رابطه شوند. اتفاقا زن و شوهر اگر هیچ‌وقت با هم دعوا نکنند یا در مورد مشکلات با هم حرف نزنند، هیچ‌وقت موفق به حل مشکلات‌شان نخواهندشد.
زن و شوهر اگر به‌طور سازنده‌ با مشکلات‌شان برخورد کنند، درک بهتری در مورد همسرشان پیدا می‌کنند و به راه‌حلی دست پیدا خواهندکرد که به نفع‌شان است. از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که مشکلی تشدید شده و موجب بروز خصومت شود. برای همین بهتر است زن و شوهر این مساله را درک کرده و بدانند اختلاف و مشکلات در همه زندگی‌ها وجود دارد. این مدیریت صحیح مشکلات است که باعث حل اختلاف می‌شود.
گاهی یکی از زوجین برای بهبود شرایط زندگی ناخواسته مرتکب اشتباهی می‌شود که می‌توان از کنار آن برای حفظ زندگی گذشت. درست است که مرد با وجود هشدارهای پلیس به مسیر خطا رفته اما انگیزه‌اش فراهم‌کردن شرایط بهتر برای همسر و فرزندش است که این می‌تواند دلیلی باشد تا به او فرصت دوباره‌ای برای جبران داد. نباید طلاق را اولین راه‌حل در برابر مشکلات بزرگ قرار داد.
ضمیمه نوجوانه