نسخه Pdf

چوبه دار، مجازات قتل در کمپ دونفره

محکمه

چوبه دار، مجازات قتل در کمپ دونفره

پسر جوان که متهم است با ضربه سنگ دوستش را در کمپ دونفره به قتل رسانده، با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
نخستین روز آبان سال 97، ماموران پلیس فیروزکوه به پسر جوانی به نام احسان که کیسه‌ای خونین بر دوش داشت و هراسان از کوه پایین می‌آمد مشکوک شدند. متهم دستگیر شد و کشف رد خون و مو روی کیسه‌ای که همراه داشت باعث شد تحت بازجویی قرار گیرد و به قتل دوستش اعتراف کند. متهم در تحقیقات اولیه گفت: من و دوستم محمد برای تفریح به فیروزکوه آمده و کمپ زدیم. ناگهان دچار اختلاف شده و با هم درگیر شدیم. در عصبانیت با سنگ به سرش ضربه زدم که باعث مرگش شد.
با تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم در دادگاه کیفری یک پای میز محاکمه قرار گرفت و اولیای دم برای او قصاص خواستند. احسان در این جلسه منکر قتل شد و گفت: من و محمد با هم دوست بودیم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. آن روز برای خوشگذرانی کمپ زدیم که مرد نقابداری به ما حمله کرد. او می‌گفت این منطقه متعلق به اوست و نباید وارد آنجا می‌شدیم. او با ما درگیر شد و مرا کتک زد. بر اثر شدت کتک‌ها بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم‌، محمد مرده بود. مرد نقابدار وقتی فهمید زنده هستم به تعقیبم پرداخت که فرار کردم. ماموران پلیس به من مشکوک شده و دستگیر شدم.
رئیس دادگاه: بعد از دستگیری به قتل اعتراف کرده بودی.
متهم به قتل: آن روز تحت فشار روانی به قتل دوستم اعتراف کردم.
رئیس دادگاه: اما در کوله‌ات سنگ خونین پیدا شد.
متهم به قتل: خودم هم نمی‌دانم چرا در کوله‌ام بود و چه کسی آن را داخل کوله من انداخته است.
قضات دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده، وارد شور شده و حکم به قصاص احسان دادند که این رای در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.