نمایشگاهی از نقاش پرتره شهدا

نمایشگاهی از نقاش پرتره شهدا


عباس برزگر گنجی که نمایشگاه نقاشی‌های او با عنوان «نور، نگاه، رنگ» از دیروز در گالری‌ عالی حوزه‌هنری افتتاح شد، نقاشی را سال۱۳۶۰ با کشیدن پرتره شهدا آغازکرده و خود را وامدار شهدا می‌داند. مهر درباره این هنرمند نمایشگاه نوشت: حدود ۶۰تابلوی نقاشی در این نمایشگاه به نمایش درآمده که طبیعت و خاصه «طبیعت ایران» را بازنمایی می‌کنند. گنجی معتقد است: طبیعت ایران، اقلیم‌های بسیار متنوعی دارد و به همین دلیل دست هنرمندان برای تولید محتوا در این زمینه بسیار باز است. برای مثال فقط کافی است به سمت کویر رفته و تعدادی عکس تهیه کنید. بعد از آن می‌توانید آثاری متنوع از کویر خلق کنید که هیچ‌کدام به دیگری شباهت ندارد.
او همچنین به معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: در چند کار من، تأثیر از معماری اسلامی و ایرانی نیز دیده می‌شود. در واقع معماری نیز علاوه بر طبیعت ایران، توان بالقوه‌ای است برای جذب توریست خارجی.
گنجی معمولا برای نقاشی‌کشیدن از موضوعات اول عکاسی می‌کند و بعد دست به کار خلق نقاشی می‌شود. او همچنین درباره پیشینه کاری خود توضیح داد: نقاشی، دلمشغولی سال‌های زیادی از عمر من بود اما از سال۱۳۶۰ نقاشی را جدی‌تر پیگیری کردم چراکه در آن سال‌ها به هنر ما برای خلق آثاری از تصاویر شهدا نیاز داشتند. من نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و به نوعی وامدار آنها هستم. به‌جرأت می‌توانم بگویم تاکنون بیش از ۱۰هزار پرتره از شهدا خلق کرده‌ام.
نمایشگاه نور، نگاه، رنگ شامل نقاشی‌های عباس برزگر گنجی تا ۱۰آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برقرار است.