مرور و عبور

مرور و عبور

افغانستان بدون طالبان
هند و روسیه دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کردند طالبان، حاکم بر افغانستان و عناصر میان‌رو آنها نباید در دولت آینده این کشور حضور داشته باشند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: تاریک‌اندیشی و بدنهادی و افراطی‌گری و خشونت که زیربنای ایدلوژیک جنبش طالبان است خطری اساسی برای اثبات هرگونه دولت چند قومی و فراگیر در این کشور و محرک تروریسم و قاچاق موادمخدر خواهد بود.(صفحه2)


پاواروتی دادگاهی شد
یک دادگاه ایتالیایی لوچیانو پاواروتی را متهم به نپرداختن مالیات کرده است. این دادگاه در مودنا، محل زندگی پاواروتی برگزارشده و اعلام‌کرده: این هنرمند درباره میزان درآمد خود به دادگاه اطلاعات غلط داده است. این دادگاه این خواننده اپرا را متهم به دروغگویی کرده است.(صفحه16)


شهیدرجایی به روایت سیدجواد هاشمی
تصویربرداری سریال شهیدرجایی به کارگردانی حمید بهمنی آخرین مراحل خود را سپری می‌کند. این سریال قرار است از شبکه‌دو پخش شود. سیدجواد هاشمی بازیگر نقش شهیدرجایی درباره این نقش گفت: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد ابتدا تعجب کردم و باورم نمی‌شد چون هیچ شباهتی بین چهره من و شهید رجایی وجود ندارد اما بعد از گریم کاملا شبیه شهید رجایی شدم، طوری که شباهتی به سیدجواد هاشمی نداشتم.(صفحه3)‌




////

خراسان تقسیم می‌شود
در جلسه علنی دیروز مجلس، لایحه تاسیس استان‌های خراسان شمالی و جنوبی از سوی هیات‌رئیسه اعلام وصول شد. تقسیم استان خراسان از سوی وزارت کشور پیشنهادشده و براساس آن استان خراسان‌شمالی به مرکزیت بجنورد تاسیس و از شهرستان‌های بجنورد، جاجرم، شیروان، قوچان، درگز، اسفراین و بانه تشکیل می‌شود. مرکز استان خراسان‌جنوبی، بیرجند و شامل شهرستان‌های قائنات، فردوس و نهبندان خواهد بود. نام استان خراسان به مرکزیت مشهد به استان خراسان‌مرکزی تغییر می‌یابد.(صفحه2)



«ارتفاع‌پست»
مقابل دوربین
فیلمبرداری فیلم «ارتفاع‌پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در تهران ادامه دارد. قصه این فیلم درباره هواپیماربایی است که نقش اصلی آن را حمید فرخ‌نژاد بازی می‌کند و لیلا حاتمی دیگر بازیگر نقش اصلی ارتفاع‌پست است. فیلمبرداری از 14مهر در فضای‌داخلی هواپیما شروع‌شده و بعد از اتمام کار در این لوکیشن گروه برای ادامه کار به بندرعباس می‌روند. فیلمنامه ارتفاع‌پست را اصغر فرهادی نوشته و حسن پویا فیلمبرداری آن را به عهده دارد. گوهرخیراندیش و محمدعلی اینانلو دیگر بازیگران این فیلم هستند.(صفحه3)




لیورپول، فاولر را حراج کرد
رابی فاولر، مهاجم جوان تیم لیورپول در فهرست فروش باشگاه قرار گرفت. روزنامه‌های لندن نوشتند که فاولر به قیمت 10میلیون پوند به هرتیمی که خواهان او باشد، فروخته می‌شود. تاکنون تیم‌های چلسی، لیدز، یونایتد و استون‌ویلا برای خرید او پا پیش گذاشته‌اند. فاولر 26ساله از سال1992 در لیورپول بازی می‌کند و در این مدت 207بار برای این تیم به زمین رفته و 117گل به ثمر رسانده است.(صفحه15)