سپاه همیشه مدعی

طلایی‌پوشان اصفهانی با سرمربی محبوب‌شان امسال هم مدعی درجه یک قهرمانی هستند؛

سپاه همیشه مدعی

  12 سال پیش بود که سپاهان برای دومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. محرم نویدکیا که این روزها سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی است، بنری با نوشته «ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمان» را رونمایی کرد تا آغاز دوران سپاهان را در فوتبال ایران اعلام کند. واقعیت این است که سپاهان آن روزها بی‌رقیب به نظر می‌رسید. در روزهایی که پرسپولیس اوج نگرفته بود و فاصله‌ای طولانی تا تبدیل شدن به یک رویای بزرگ داشت، این سپاهان بود که تاخت و تاز می‌کرد.
استقلال هم شرایط مشابهی مثل پرسپولیس را تجربه می‌کرد. اما ستاره درخشش سپاهان کم‌کم خاموش شد.
داستان لیگ برتر را حداقل برای پنج فصل گذشته می‌دانیم، پنج قهرمانی پشت‌سر هم از سوی تیم پرسپولیس. مگر جایی برای سپاهان و استقلال سایر تیم‌های مدعی باقی ماند؟  سپاهان اما به درخشش ادامه داد و هر فصل مدعی بود. در آغاز لیگ بیست و یکم هم این تیم با سرمربی گری محرم نویدکیا و همه آنچه در میدان و نیمکت به عنوان بازیکن در اختیار دارد، باردیگر خود را به عنوان مدعی مطرح کرده است. اما هواداران به سپاهان این فصل بسیار امید دارند. از یک سو تقویت تیم اصفهانی و از سویی افول قهرمان پنج‌باره لیگ برتر یعنی پرسپولیس. سرخ‌ها بازیکنان زیادی را از دست داده‌اند. استقلال هم مثل همه فصل‌های گذشته وضعیت مبهمی را تجربه می‌کند، به آن معنا که واقعا نمی‌دانیم این تیم بالاخره می‌تواند یک مدعی درجه یک قهرمانی باشد یا خیر.
 اصفهان، همیشه مدعی
اصلا مدعی بودن چه فایده‌ای دارد، وقتی در آخر قهرمانی حاصل نمی‌شود؟ نایب‌قهرمانی و مقام سومی برای تیم‌هایی همچون سپاهان و استقلال واقعا دیگر خسته‌کننده شده است. حالا دیگر تیم‌های دوم و سوم جدول را به شوخی «دستیار قهرمان یا دستیار کمک نایب‌قهرمان» توصیف می‌کنند.
اما سپاهان را خوب نگاه کنید، به این تیم واقعا می‌آید دستیار قهرمان یا دستیار کمک نایب‌قهرمان باشد؟!
 فصلی برای آغاز عصر محرم
محرم نویدکیا به معنای واقعی یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است. او بدون بازی کردن در تیم‌های سرخابی به اسطوره بزرگی تبدیل شد. نویدکیا که بخش مهمی از دوران فوتبالش با مصدومیت‌های سنگین و سخت به‌هدر رفت محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه سپاهان اصفهان به شمار می‌رود.
حالا نویدکیا در 39 سالگی سرمربی تیم سپاهان است. (حالا بماند که برخی می‌گویند محرم درواقع متولد سال 58 است). این مربی جوان و خوش‌فکر از فصل پیش نشان داد که می‌تواند حسابی در فوتبال ایران نطق بکشد و عرض‌اندام کند. می‌تواند اعتباری همتراز موفق‌ترین مربیان لیگ برتر نظیر امیر قلعه‌نویی داشته باشد. این فصل برای محرم نویدکیا بسیار مهم است. هرگونه موفقیت با سپاهان او را تبدیل به مربی بزرگی می‌کند که در آینده شانس سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را هم خواهد داشت. اما از این مهم‌تر سپاهانِ لیگ بیست‌‌و‌یکم است. این تیم اصفهانی می‌تواند هوادارانش را به وجد بیاورد و یک مدعی قدرتمند، جذاب و درجه یک باشد؟