چالش قرمز یحیی!

پرسپولیس ـ فولاد؛ حساس برای همه تیم‌ها

چالش قرمز یحیی!



 پرسپولیس و شروعی فصلی جدید. آخرین بازی از هفته نخست رقابت‌های لیگ‌برتر و شروعی دوباره برای مدعی قهرمانی. حتی اگر خیلی‌ها این فصل شانس زیادی برای سرخپوشان قائل نباشند و بیشتر روی استقلال و سپاهان مانور بدهند اما آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند.
پرسپولیس در شرایطی وارد این رقابت می‌شود که همین چند روز پیش شکست تلخی را مقابل الهلال تجربه کرد؛ شکستی که خیلی چیزها را عیان کرد، به خصوص آماده‌‌نبودن و ناهماهنگی شاگردان گل‌محمدی را. همین اتفاق باعث شده خیلی از هواداران این تیم نگران باشند؛ نگران از این‌که نکند گل‌محمدی نقشه راه را گم کرده‌باشد و آنچه در ریاض اتفاق افتاد، گریبان‌شان را بگیرد؟!
این آغاز یک چالش جدی است برای تیمی که پنج‌سال در اوج بوده و دو بار هم به فینال آسیا رسیده اما آیا روزهای بد در راه هستند؟ آیا این ماموریت غیرممکن برای رسیدن به ششمین قهرمانی را یحیی و شاگردانش ممکن خواهندکرد؟ نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که شکل باختن پرسپولیس به الهلال حالا رقبای داخلی را هم برای رسیدن به قهرمانی امیدوار کرده است. به خصوص فولاد را که در نخستین گام باید مقابل این تیم قرار بگیرد. شکست پرسپولیس در این بازی به هر دلیلی می‌تواند ورق را به نفع مدعیانی بردارد که نفس به نفس پرسپولیس در این سال‌ها قدم برداشته‌اند. سپاهان،استقلال و حتی تراکتور؛ به همین دلیل این بازی نه فقط برای دو تیم که برای سایر تیم‌ها هم یک مسابقه کلیدی است. شکست احتمالی پرسپولیس یعنی بی‌انگیزگی، ناآمادگی و تزریق روحیه به سایر تیم‌ها. تصور این‌که می‌شود آنها را برد، می شود شکست‌شان داد و می‌توان معادلات قهرمانی را به هم زد. البته این ماجرا دو روی دیگر هم دارد: یکی پیروزی پرسپولیس است که می‌شود عادت و دیگری هم مساوی است که باز هم می‌شود به نفع مدعیان. بازی اول و قرعه پرسپولیس که به فولاد افتاده یک بازی طلایی با عیار 24 است. رقابتی که می‌تواند مسیر روشنی را برای همه ترسیم کند ، به‌ خصوص این‌که رقبا بازی‌های‌شان را برده‌اند و دوست دارند جدی‌ترین حریف‌شان در همان ابتدای راه امتیاز از دست بدهد.
شکی وجود ندارد شرایط به وجود آمده برای خود یحیی هم تازگی دارد. او همواره و در این سال‌ها چیزی غیر از موفقیت و در قله‌بودن را تجربه نکرده و همواره همه او را ستایش کرده‌اند. البته بوده مسابقاتی مثل شکست دربی در جام حذفی که او را  زیر تیغ انتقادها برده اما شرایط پیش آمده برای خودش هم تازگی دارد. بازی با فولاد غیر از نتیجه، حرف‌های زیادی را برای خودش دارد. آیا گل‌محمدی مقابل فولادی که آنها هم مثل سال قبل نیستند و تغییرات زیادی را داشته‌اند، با همان نقشه‌راه خودش پیش می‌رود و گام نخست برای ماموریتش را ممکن می‌کند یا این‌که اتفاق‌های دیگری برایش رقم خواهدخورد؟