نسخه Pdf

سوءظن دردسرساز

سوءظن دردسرساز

زن جوان وقتی متوجه شد هم گروهی ناشناسش در تلگرام، شوهرش است، تصمیم گرفت به زندگی مشتركشان پایان دهد. شوهر این زن برای این‌كه رفتارهای همسرش در فضای مجازی را كنترل كند  به صورت ناشناس وارد گروه تلگرامی او شد. همین مساله زوج جوان را به دادگاه خانواده تهران كشاند تا پرونده طلاق دیگری پیش روی قاضی گشوده شود. 
زن جوان زمانی كه مقابل قاضی قرار گرفت درباره ماجرای زندگی اش چنین گفت: 
سه سالی می‌شود كه با یاشار زندگی می‌كنم. در این مدت اختلاف خاصی با هم نداشتیم. فقط بعضی از رفتارهای یاشار مرا ناراحت می‌كرد. او طوری رفتار می‌كرد كه انگار نسبت به من بدبین است. مرتب سؤال‌های مشكوك از من می‌پرسید و سعی داشت سر از كارهای من درآورد. همیشه نسبت به این موضوع
 بی تفاوت بودم و با خودم فكر می‌كردم كه رفتار شوهرم طبیعی است. تصور می‌كردم، چون مرا دوست دارد روی من حساس است. برای همین اعتراض نمی‌كردم و تقریبا به این رفتارهایش عادت كرده بودم تا این‌كه چند روز پیش مساله عجیبی را متوجه شدم. یكی از هم گروهی‌هایم در تلگرام كه با نام و مشخصات ناشناس وارد شده بود، شوهرم بود. من در این گروه تلگرامی فعالیتی نداشتم و فقط چند نفر از دوستانم را در آنجا می‌شناختم. هر ازگاهی هم مطلبی در آن گروه می‌فرستادم. ولی در كمال ناباوری یك بار در گوشی شوهرم دیدم كه عضو همان گروه است، ولی با مشخصات یك غریبه؛ خیلی شوكه شدم. وقتی علتش را پرسیدم یاشار گفت برای این‌كه مرا چك كند، از گوشی من به یكی از ادمین‌های گروه پیام داده و خواسته كه وارد گروه شود. ادمین گروه هم تصور كرده كه من از او چنین درخواستی دارم و با این فكر كه دوست مرا به گروه اضافه می‌كند، شوهرم را عضو كرده است. وقتی متوجه شدم به شدت شوكه شدم. باورم نمی‌شد شوهرم تا این اندازه نسبت به من بی اعتماد باشد. ما سه سال است كه داریم با هم زندگی می‌كنیم و او نباید تا این حد به من شك داشته باشد. بعد از این موضوع بود كه فهمیدم زندگی در كنار این مرد بدبین فایده‌ای ندارد. 
در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من همسرم را دوست دارم و چون زیادی عاشقش هستم، دلم می‌خواهد از تمام كارهایش سر دربیاورم. وقتی از خانه خارج می‌شود، تا برگردد فكرم به هزار جا می‌رود. برای همین وقتی دیدم در تلگرام و فضای مجازی فعالیت دارد، تصمیم گرفتم سر از كارهایش دربیاورم. برای همین به صورت ناشناس وارد یكی از گروه‌هایش شدم تا ببینم او چه فعالیت‌هایی در گروه‌های تلگرامی دارد. من فقط كنجكاو شده بودم و می‌خواستم رفتار همسرم را در فضای مجازی بسنجم. من به همسرم اعتماد دارم و می‌دانم به من خیانت نمی‌كند، اما چون دوستش دارم دلم می‌خواهد همه چیز را درباره او بدانم و هیچ مساله‌ای از او برایم پنهان نباشد.
در پایان نیز قاضی سعی كرد این زوج را از جدایی منصرف كند، ولی وقتی اصرار آنها را دید این زوج را به یك مركز مشاوره خانواده فرستاد تا شاید با راهنمایی‌های یك مشاور مشكلشان حل شود. 
ضمیمه قفسه کتاب