مانستر؛ یک کمدی ترسناک

مانستر؛ یک کمدی ترسناک


کرونا که از راه رسید، «مانستر» را فرستاد پی کارش؛ اجرای نمایش هنوز تمام نشده بود که شیوع ویروس کرونا اواخر سال1398 همه را خانه‌نشین کرد ازجمله عوامل نمایش مانستر را. حالا که واکسیناسیون عمومی کمی شرایط را تغییرداده و سالن‌های نمایش کارشان را ازسر گرفته‌اند، مانستر هم از 14 آذر روی صحنه برگشت. این نمایش به کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان از یکشنبه در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت. روابط‌عمومی نمایش اعلام‌کرده که در این نمایش تحسین‌شده از نگاه منتقدان و مخاطبان، ابراهیم نائیج، علی حسین‌زاده، علیرضا کرمی و ریحانه رضی بازی می‌کنند.
کوروش شاهونه درباره این نمایش به هنرآنلاین گفته بود که مانستر بر پایه پژوهشی درباره بیماری اسکیزوفرنی نوشته‌شده و توضیح داده است. دو سال پیش منزل یکی از اقوام مهمان بودم و در آنجا در موقعیتی قرار گرفتم که هم‌ خنده‌دار و هم ترسناک بود. این موقعیت مرز ظریفی داشت و همین سبب شد ایده نگارش نمایشنامه مانستر در ذهنم شکل بگیرد. طرح کلی را با حمیدرضا اسدزاده مطرح کردم و شروع به نگارش نمایشنامه کردیم. دراین‌خصوص آقای اسدزاده موقعیت، کاراکتر و شخصیت‌های نمایشنامه را نوشت و پس از آن بازنویسی بر متن را انجام داده و موقعیت‌هایی را به آن اضافه کردم.
شاهونه خلاصه داستان این نمایش را این‌گونه توضیح داد: زن و شوهری با معلولیت جسمی و ذهنی آماده رفتن به تولد هستند که نصاب پرده‌ای وارد منزل‌شان می‌شود و اتفاقات کمدی و ترسناکی رقم می‌خورد.
او ضمن اشاره به این‌که تمرینات این نمایش حدود سه‌ماه به‌طور فشرده انجام شد، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: مانستر یک تئاتر تجربی و قصه‌گوست و از دل یک اتفاق واقعی بیرون آمده است.