تلنگر

تلنگر

بخشش قاتل بعد از 5 سال
مردی که در جریان معامله کاری، فردی را کشته و به قصاص محکوم شده بود بعد از پنج سال بخشیده شد.
منوچهر فتاحی، رئیس شورای‌حل اختلاف استان کرمانشاه به ایرنا گفت: حدود پنج سال پیش اختلاف حساب بر سر یک معامله میان دو مرد شکل گرفت و باعث شد یکی از آنها، دیگری را با ضربه‌های چاقو به قتل برساند. متهم روانه زندان و بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد. سرانجام این پرونده به ستاد صبر استان شعبه45 ارسال شد که بعد از برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش با خانواده مقتول، آنها رضایت دادند و قاتل را بخشیدند.
3 فوت مشکوک در سیرجان
مرگ عجیب سه نفر در مراکز درمانی شهرستان سیرجان باعث شد کارشناسان نظام پزشکی درباره مرگ آنها تحقیق کنند.
دکتر سیدمحمد رضوی‌نسب، رئیس سازمان نظام پزشکی شهر سیرجان، استان کرمان به ایسنا گفت: بیست و هشتم آبان امسال زنی ۵۵ساله به یکی از درمانگاه‌های خصوصی سطح شهر سیرجان رفت و با تشخیص بیماری کرونا ویزیت شد. او پس از تزریق آمپول ویتامینC فوت شد که خانواده‌اش بابت مرگ او شکایت کردند. فرد ۶۸ساله‌ای که معلم بازنشسته بوده هم سیزدهم آذر امسال به یک واحد دندانپزشکی در یکی از کلینیک‌های سطح شهر برای انجام پروتز مراجعه می‌کند که به گفته دندانپزشک قبل از انجام هر کاری فرد دچار سکته قلبی شد و فوت کرد. بعد از آن مردی 36ساله دوازدهم آذر امسال در همین شهر نزد پزشکی رفت، ویزیت شد و بعد از خرید دارو از یکی از داروخانه‌های شبانه‌روزی برای تزریق آمپول به درمانگاه خصوصی رفت که پس از تزریق آمپول سفتریاکسون دچار شوک آنافیلاکسی شده، با توجه به احیا فوت شد. درباره مرگ آنها کارشناسان نظام پزشکی در حال تحقیقات هستند.
حبس در انتظار قاضی قلابی
قاضی قلابی که مرتکب جرایم مختلفی شده بود، بعد از محاکمه به حبس محکوم شد.
به گزارش روابط‌عمومی دادگستری کل قم، حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب استان قم در این باره گفت: کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه‌قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم است.
وی بیان کرد: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه‌قضاییه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید به اغفال و فریب شاکیان و گرفتن مدارک هویتی و چک و سفته از آنها اقدام می‌کرد و مدعی بود باید ابتدا مبلغی به حساب وی واریز کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ زیادی از ۱۴نفر از شاکیان دریافت کرده است. متهم ۱۲شاکی در اتهام تشویق به فساد و فحشا داشته است. این قاضی جعلی همچنین با وعده‌های واهی، اقدام به تشویق زنان متعددی برای گرفتن طلاق از شوهرانشان با هدف برقراری رابطه با خود کرده است.
دادستان قم افزود: رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰سال حبس و دو سال انفصال از خدمات دولتی، مجازات این مرد شیاد است.
کشف نارنجک در دانشگاه رازی
یک قبضه نارنجک عمل نشده به جا مانده از جنگ در دانشگاه رازی کرمانشاه کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فردی به پلیس110 استان کرمانشاه اطلاع داد یک قبضه نارنجک عمل نکرده در محوطه دانشگاه رازی این شهر کشف شده که ماموران کلانتری ۲۳تعاون برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند. آنها در میدان داخل این محوطه، یک قبضه نارنجک عمل نکرده متعلق به دوران دفاع مقدس را یافتند. پس از مشاهده نارنجک عمل نشده، اقدام لازم با واحد چک و خنثی شهر کرمانشاه به عمل آمد و هماهنگی لازم برای خنثی‌سازی و انتقال آن انجام شد.