كودتای ونزوئلا  در تلویزیون ایران

كودتای ونزوئلا در تلویزیون ایران

كارلوس آكالا كوردونس، سفیر ونزوئلا در ایران مهمان نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» است.
به گزارش جام‌جم، خیابان‌های كاراكاس پایتخت ونزوئلا در روزهای گذشته محل تجمعات اعتراض‌آمیز فراوانی علیه مادورو، رئیس‌جمهور قانونی بوده است. گوایدو، رئیس مجلس ونزوئلا كسی است كه رهبری مخالفان را برعهده گرفت و اعلام كرد رئیس‌جمهور ونزوئلا خواهد بود. آمریكا بلافاصله گوایدو را به رسمیت شناخت و از او حمایت كرد. گوایدو در ادامه از حمایت‌های نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز قدردانی كرد.
كودتا و سرنگونی یكی از سیاست‌های همیشگی و مورد استقبال ایالات متحده در آمریكای لاتین بوده است. 17 سال قبل نیز جورج بوش علیه هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا كودتا كرد؛ كودتایی كه موفق شد 48 ساعت چاوز را به زندان بكشد اما با خروش مردم همه چیز به حالت سابق برگشت. این ماجرا در كودتای امروز هم در حال تكرار است. طرفداران مادورو، رئیس‌جمهور قانونی كشور نمی‌خواهند یك دولت كودتاگر آمریكایی بر آنها حكومت كند.
كارشناسان درباره جذابیت ونزوئلا برای آمریكا معتقدند كه چیزی جز نفت عامل دلبری ونزوئلایی‌ها نیست. ونزوئلا بیشترین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد و با 300 میلیارد بشكه نفت حدود 21درصد منابع نفتی جهان را مدیریت می‌كند.
كارلوس آكالا كوردونس، سفیر ونزوئلا در ایران این هفته مهمان نادر طالب‌زاده است تا درباره جزئیات كودتای آمریكایی علیه دموكراسی و صندوق رای مردم ونزوئلا صحبت كند. برنامه تلویزیونی «عصر» چهارشنبه از ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبكه افق می‌رود.