ایرانیان خارج از كشور  هم یارانه می‌گیرند

ایرانیان خارج از كشور هم یارانه می‌گیرند

 مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در این باره گفت: از 82 میلیون نفر جمعیت ایران 76 میلیون و 900 هزار نفر یارانه‌بگیر هستند.
خانلو اضافه كرد: زمانی كه دولت اعلام كرد افرادی كه به یارانه نقدی نیاز ندارند از دریافت آن انصراف دهند برخی پاسخ مثبت دادند و برخی دیگر توسط دولت حذف شدند، اما آمار حذفیات دولت بسیار بالا بود و به‌واسطه همین كار تعداد زیادی از نمایندگان هر روز طی نامه‌ای اعلام می‌كردند كه فلان كد ملی برقرار شود و این آمار كاهش یافت. وی درباره این‌كه آیا ایرانی‌های ساكن در خارج از كشور هم یارانه دریافت می‌كنند، گفت: قاعدتا نباید دریافت كنند. طبق گفته آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هیچ ایرانی خارج از كشور یارانه دریافت نمی‌كند. وی توضیح داد: اكنون هر سازمان و دستگاه دولتی یك سامانه اطلاعاتی در اختیار دارند، اما وجود این سامانه‌های جزیره‌ای منافع ملی را به دنبال ندارد و هنر سامانه‌ها این است كه با هم ارتباط داشته باشند، اما متاسفانه این موضوع در كشور مشاهده نمی‌شود.
وی افزود: اگر وزارت خارجه اطلاعات ایرانی‌های خارج از كشور را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد می‌توان یارانه همه آنها را حذف كرد. با این حال برخی افراد ایرانی خارج از كشور هنوز  یارانه دریافت می‌كنند كه منطقا نباید در این لیست قرار داشته باشند. سخنگوی ستاد بودجه به مصوبه كمیسیون تلفیق بودجه 98 در مورد حذف یارانه ثروتمندان گفت: دولت با ارائه پیشنهاد اعطای اختیار به استانداران برای حذف یارانه ثروتمندان قصد داشت این منابع در همان استان هزینه شود، اما این فرصت از دست رفت. وقتی جامعه هدف كوچك‌تر می‌شود ضریب خطا پایین می‌آید، اما متاسفانه این موضوع مدنظر نمایندگان نبود. خانلو تاكید كرد: وقتی حذف یارانه ثروتمندان در قانون بودجه بیاید لازم‌الاجرا خواهد بود، اما پیشنهاد دولت ضمانت اجرایی بالاتری داشت.