از روز تو زرد به شبی  با ماه كامل

از روز تو زرد به شبی با ماه كامل

توپخانه همچنان در پردیس ملت برپاست و همچنان تیر و تركش‌هایش اهالی سینما را نشانه گرفته است. تا آخرین روز جشنواره همین بساط است: علی رستگار و ساناز قنبری كه متخصصان حوزه سینما هستند در روزنامه جام‌جم همراه دبیر سرویس فرهنگ و هنر یعنی مشتی ممصادق علیزاده دست به دست هم داده‌اند و هر روز حواله‌جات متعدد از مقر جام‌جم در پردیس ملت به دفتر روزنامه ارسال می‌كنند؛ از گفت‌وگو و گزارش و عكس بگیرید تا واگویه‌ها و تك‌نگاری‌ها كه چندتای دیگرش را امروز می‌خوانید.
 به عادت مالوف در این چند روز، صفحه 9 را علی رستگار قلمی كرده و طبق‌اخلاص به دست گرفته و با دست و دلبازی تمام، به فیلم‌ها و بازیگران شاتوت و كشمش و زرشك می‌دهد. این سینمایی‌نویس شوخ روزنامه جام‌جم، از همین صفحه شروع كرده به شرح و بررسی فیلم‌های دومین روز جشنواره و نوشته كه در سفره هر فیلم چه نعمات و كاستی‌هایی دیده است. برای «بنفشه آفریقایی»، «تیغ و ترمه» و «درخونگاه» زرشک طلایی در نظر گرفته و دست آخر هم خدمت بازیگران رسیده كه می‌توانید جزئیاتش را در صفحه 12 بخوانید. 
ستون راپورت‌های داش‌منوچ هم امروز برقرار است و می‌توانید از نگاه آقا منوچهرخان، راننده كامیون نگاهی داشته باشید به جهان پیرامون. 
صفحات 10 و 11 را دیگر خبرنگار سینمایی ما برای شما تدارك دیده كه یك گفت‌وگوی مبسوط و كامل است. ساناز قنبری كه در خبرنگاری حوزه سینما، شهره آفاق است به سراغ محمدحسین قاسمی رفته كه امسال همراه با همسرش نرگس آبیار با فیلم «شبی كه ماه كامل شد» در جشنواره حضور دارد. ساناز قنبری صریح و بی‌پرده درباره ماجراها و حواشی مربوط به سرمایه‌گذار فیلم از قاسمی سوال كرده و دو صفحه میانی را به پاسخ‌های این تهیه‌كننده اختصاص داده است. گفت‌وگوی ساناز با چاشنی جشنواره‌گردی و جشنواره‌گرام كه در ستون‌ها منتشر می‌شود و نیز همراه تصاویری از دومین روز جشنواره فیلم فجر پیش روی شما خواهد بود اگر و فقط اگر این ستون را بخوانید و بعد یك بار ورق بزنید. 
 نمی‌شود كسی علاقه‌مند به فیلم و سینما باشد و نشریات سینمایی را حتی جسته گریخته مطالعه كرده باشد، اما به اسم كیكاووس زیاری برنخورده باشد. شاید بد نباشد بدانید نام بسیاری از فیلم‌های سینمایی طی چند دهه به ترجمه و سلیقه كیكاووس زیاری انتخاب شده‌اند چون اولین بار، این كهنه‌سرباز صفحات سینمای جهان نشریات سینمایی درباره فیلم‌های سینمایی می‌نوشت و آنها را معرفی می‌كرد مثل حالا كه در صفحه 12 اخباری از فیلم‌های تولید شده یا در دست تولید گوشه و كنار جهان برایمان تدارك دیده است.