گردشگری زمستانه  در دنا

گردشگری زمستانه در دنا

یادتان هست در همین صفحه، استان‌هایی كه زمستان برفی و پیست اسكی و جشنواره برفی دارند را برایتان معرفی كردیم و گفتیم حتما برنامه سفری زمستانه برای این استان‌ها برای خودتان ردیف كنید. هر یك از این استان‌ها یك جشنواره شاد برفی هم دارند كه می‌توانید برنامه سفرتان را برای ایام برگزاری این جشنواره‌ها تنظیم كنید. كهگیلویه و بویراحمد و خطه زیبا و برف‌خیز دنا یكی از همان استان‌هاست كه جشنواره برفی‌اش از پنجشنبه گذشته آغاز شده. در واقع این سومین جشنواره ملی برفی دناست كه در پیست اسكی كاكان یاسوج اجرا شده و آغازی بود بر بازگشایی این پیست زیبا و پربرف.
محمود باقری، مدیركل میراث فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره ملی برفی دنا در تقویم میراث فرهنگی كشور به ثبت رسیده، اما در سال‌هایی برگزار می‌شود كه شاهد بارش برف و نزولات آسمانی فراوانی باشیم و امسال هم به پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر این جشنواره برگزار شد.
باقری با اشاره به ظرفیت‌های پیست اسكی كاكان یاسوج افزود: این پیست از قابلیت‌های مهم استان كهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری بوده و در همه فصول سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر كشور است.
وی جذب سرمایه‌گذار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برفی دنا عنوان و خاطرنشان كرد: در روزهای گذشته چند سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این پیست اعلام آمادگی كردند كه ما نیز از این طرح‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در استان حمایت می‌كنیم.