تمام شد، دنبال مقصر نباشید

مسعود شجاعی در گفت‌وگو با جام‌جم:

تمام شد، دنبال مقصر نباشید

مسعود شجاعی كاپیتان تیم ملی ایران در جام ملت‌ها بود. او رفته بود تا در آخرین تورنمنتش حاضر شود و جام بگیرد ولی انگار حالا نظرش عوض شده است. شجاعی كمتر هم فرصت بازی پیدا كرد. بجز بازی اول، او با نظر كی‌روش در دیگر مسابقات نیمكت‌نشین بود. شجاعی حالا حرف‌های تازه‌ای درباره جام ملت‌ها می‌زند. او می‌گوید نباید كسی را مقصر شكست تیم ملی دانست. شجاعی در این باره به جام‌جم توضیح می‌دهد: «واقعا دنبال یك یا چند مقصر نباشید. ما همه می‌خواستیم تیم ملی برنده باشد. كسی هم كم نگذاشت. همه با هم به ژاپن باختیم، حتی ما بازیكنان نیمكت نشین. خواهش می‌كنم كسی را تقبیح نكنید.»
او درباره آن شكست توضیح می‌دهد: «اصلا فكر نمی‌كردم چنین نتیجه‌ای به دست بیاید. همه فكر می‌كردیم می‌توانیم برنده باشیم. ژاپن هم انصافا بازی خوبی انجام داد. بعد از گل اول باور داشتم گل می‌زنیم ولی وقتی گل دوم را خوردیم خیلی كار سخت شد. واقعا اتفاقات غیرقابل پیش بینی فوتبال باعث شد آن نتیجه رقم بخورد. اگر صدای آن سوت نمی‌آمد و بچه‌ها نمی‌ایستادند ژاپن نمی‌توانست گل بزند. صحنه پنالتی را هم نگاه كنید كه چقدر اتفاقی رخ داد. واقعا ما به اتفاقات فوتبال باختیم وگرنه ژاپن نمی‌توانست ایران را آن‌گونه شكست دهد.»
سوال بعدی از مسعود درباره آینده اش در تیم ملی است. وقتی در این باره از او سوال می‌كنیم، جواب می‌دهد: « واقعا نمی‌دانم. اگر مربی بعدی بخواهد در تیم ملی می‌مانم. به هر حال خودم فكر می‌كنم از نظر بدنی و روحی در شرایطی هستم كه بتوانم بازی كنم. مربی بعدی اگر صلاح دانست كه در تیم ملی باشم حتما می‌مانم و به كارم ادامه می‌دهم در غیر این‌صورت دیگر نخواهم بود.»
از شجاعی درباره حس او بعد از بازی با ژاپن می‌پرسیم و او می‌گوید: «واقعا حس بدی بود. ما هم مثل مردم ناراحت بودیم و واقعا شرمنده‌شان شدیم. بعد از بازی هم در رختكن می‌گفتیم شرمنده‌شان شدیم. الان هم كه گذشته دوباره از مردم عذرخواهی می‌كنیم. هم قسم شده بودیم این جام را ببریم. هدف مان از روز اول این بود ولی نشد.»