نسخه Pdf

كاربران دو دستی به سیستم‌عامل گوشی خود چسبیده‌اند!

كاربران دو دستی به سیستم‌عامل گوشی خود چسبیده‌اند!

گوشی شما به سیستم‌عامل اندروید مجهز است یا یك آیفون در دست دارید؟ آیا ممكن است از دنیای اندروید به آی‌اواس یا برعكس آن مهاجرت كنید؟ پژوهش جدید موسسه CIRP (موسسه تحقیقاتی اطلاعاتی مشتریان) نشان می‌دهد كاربران تلفن‌های هوشمند چندان علاقه‌ای به تغییر سیستم‌عامل گوشی خود ندارند. 
به نظر می‌رسد گوگل و اپل در راضی نگه داشتن كاربرانی كه از سیستم‌عامل همراه این‌دو شركت استفاده می‌كنند، موفق بوده‌اند و كاربران حسابی به سیستم‌عامل خود خو گرفته‌اند. 
آماری كه CIRP ارائه داده است، نشان می‌دهد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، نرخ وفاداری كاربران اندروید (كاربرانی كه دوباره تلفن همراهی با سیستم‌عامل اندروید خریده‌اند) ۹۲ درصد بوده است. این نرخ در كاربران آیفون به ۹۱ درصد می‌رسد. 
مایك لوین از بنیانگذاران CIRP، دلیل این تمایل را عادت كاربران به قابلیت‌های سیستم‌عامل خود می‌داند. از طرف دیگر یاد گرفتن سیستم‌عامل جدید ممكن است طول بكشد. توسعه‌دهندگان این نكته را درك كرده‌اند و با به‌دست آوردن رضایت كاربران، آنها را مجبور به استفاده دوباره از سیستم‌عامل قبلی می‌كنند.
هرچند پژوهش این موسسه فقط روی ۵۰۰ نفر از شهروندان ایالات متحده آمریكا انجام شده و ممكن است كمی با واقعیت اختلاف داشته باشد، اما نشان می‌دهد در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸، بیش از ۶۲ درصد از گوشی‌های فعال شده در این كشور اندرویدی و ۳۷ درصد آیفون‌ها بوده‌اند.