اجرای «طرح جامع محرومیت‌زدایی» توسط آستان قدس رضوی

اجرای «طرح جامع محرومیت‌زدایی» توسط آستان قدس رضوی

طرح‌های محرومیت‌زدایی زیادی اكنون توسط نیروهای جهادی در سراسر كشور درحال اجراست كه آستان قدس رضوی هم دستی در آن دارد، با این همه ظاهرا آستان قدس بنا دارد به طور گسترده و جامع تری به این حوزه ورود كند، كمااین‌كه معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفته سال آینده «طرح جامع محرومیت‌زدایی» از سوی آستان قدس رضوی تدوین و اجرایی می‌شود.
مصطفی خاكسار قهرودی که دراین خصوص با تسنیم گفت‌وگو كرد‌، افزود‌: این طرح با این نگاه برنامه‌ریزی شده كه توان اندك و موجود خود را در قالب یك طرح معنی‌دار و هدف‌دار پیاده و محقق كنیم و امكانات موجود آستان قدس رضوی در كنار امكانات و تعامل با دیگر دستگاه‌ها در قالب یك طرح مشخص و روشن بتواند اثرات و ثمرات مطلوب‌تر و ماندگارتری را داشته باشد. وی با بیان این‌كه از تجربیات این معاونت در سه سال گذشته و مطالعات انجام گرفته برای دستیابی به این طرح جامع استفاده شده، عنوان كرد: در این طرح با توجه خاص به روستاها، دهستان‌ها و مناطق محروم تلاش می‌شود مردم ساكن این مناطق از امكان شرایط زندگی پایدار در آینده بهره‌مند شوند و برای استفاده از خدمات مجبور به ترك محل زندگی خود و مهاجرت به شهرها نشوند.
این مسؤول به فعالیت‌های گذشته آستان در حوزه عمومی و محرومیت زدایی اشاره كرد و گفت: نخستین اقدامی كه قبل از تشكیل معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی انجام شد، اجرای طرح زائران زیارت اولی بود. از دیگر اقدامات تلاش برای بهبود زیرساخت‌های زندگی در مناطق محروم بوده كه در قالب آن 260 پروژه آبرسانی مختلف انجام شده است.