هزینه حج تمتع، 3300 دلار

هزینه حج تمتع، 3300 دلار

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه‌های حج تمتع برای هر نفر بین 3100 تا 3300 دلار است، بنابراین تفاوت نرخ ارز در هزینه‌ها تاثیرگذار است؛ تمام تلاش دست اندركاران اعم از دولت و كارگزاران حج این است كه افزایش قیمت را حتی الامكان برای متقاضیان كنترل كنیم و هزینه‌ها را كاهش دهیم.
به گزارش تسنیم، علیرضا رشیدیان درباره برنامه‌ریزی‌ها برای حج تمتع 98 گفت: یكی از برنامه‌های سازمان، بحث آسیب‌شناسی حج گذشته بوده كه این موضوع در قالب
 22 كارگروه آسیب‌شناسی برای رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت انجام گرفته است.
وی افزود: برای موضوع نرخ‌گذاری حج 98 نیز كارشناسان و دست اندركاران مربوط برنامه‌ریزی فشرده‌ای را آغاز كردند و سیاست‌های سازمان حج و زیارت انقباضی خواهد بود. پیگیری‌های مفصلی را با دولت، شخص رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور انجام دادیم تا ارز ارزان تری برای حجاج فراهم آوریم.
رشیدیان با یادآوری این‌كه ارز تامین شده برای حج سال 97 با نرخ 3800 تومان تامین شده بود، گفت: اگر بنا باشد حج 98 با ارز نیمایی تامین شود، قطعا افزایش بیش از دو برابری نسبت به حج گذشته خواهد داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته تقریبا افزایش قیمت مهار شده است. امیدواریم با نهایی شدن قیمت ارزی كه به ما اعلام می‌شود، قیمت مناسب را برای متقاضیان شاهد باشیم.
 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌كه تلاش‌ها برای مدیریت هزینه‌ها در حال انجام است، گفت: امیدواریم با قیمت زیر 30 میلیون تومان هزینه‌های حج سال آینده را انجام دهیم.
 رشیدیان درباره راه‌اندازی مجدد عمره نیز توضیح داد: حدود شش میلیون نفر از هموطنان در نوبت تشرف به عمره  قرار دارند. وی افزود: اگر شرایط لازم یعنی حمایت‌های كنسولی فراهم شود و دفتر حافظ منافع توسط سوئیس كه مورد موافقت قرار گرفته، راه‌اندازی شود و نمایندگان كنسولی مستقر شوند، امیدواریم راه‌اندازی مجدد عمره بعد از حج تمتع 98 انجام شود.